Welke DVD brander?

Wie kan mij adviseren? Ik heb een G5 dual 2.0 en wil de dvd/cd brander/lezer vervangen door eentje die sneller is (liefst 16x bij dvd) en ook dual layer dvd's kan schrijven. Wat is een goede keus??

De Pioneer 110D super brander en gaat goed met iLife.

bewerkt: met de juiste firmware nu ook ram branden

Heb zelf een externe dual brander. Misschien ook een optie ? Heb een iomega, waarin een lite on brander zit. Tot heden nog nooit in de steek gelaten.. 16x dvd bakken en 48x cd rom branden. Werkt goed. is een usb2 brander trouwes.

Ik heb een externe Lacie 16x brander op Firewire. Nog nooit klachten gehad. Voordelen extern: - Je kunt door firewire ook van de Lacie opstarten. - Doordat je nu 2 branders hebt, kun je veel sneller 1 op 1 kopiƫren.

NEC en Pioneer zijn de beste.... Kijk maar eens op [url]http://www.alternate.nl[/url] voor goede koopjes.

Johan

Ik heb er een Benq 1640 ingezet .

Van de week nog een NEC 3520 & 3550 ingezet... erg goedkoop, goed en makkelijk te installeren. Werkt zowel in een G4 en G5.... Enige wat je niet moet vergeten is het kapje van de CD-slede eraf te schuiven, anders komt de tray er niet uit. (Had ik bij de G4). Voor de rest werkt het goed met Toast & Itunes.