Welke DVD speler moet ik kopen?

Ik zou graag een dvd speler willen aanschaffen. Maar wil graag gebruik blijven maken van mijn Bose 301 boxen. Ik heb een panasonic tv. Wat adviseren jullie mij om hier bij te gaan zoeken?

Door een rare situatie ben ik net in het bezit gekomen van een JVC dvd-speler. Ik hoop dat ie het langer volhoudt dan mijn vorige videorecorder van JVC. Die hield er na anderhalf jaar mee op. Ik ga 'm zo aansluiten, ben benieuwd.

het is handig om een DVD/video combinatie aan te schaffen

scheelt veel ruimte

De goedkoopste! :roll: Cyberhome / Vestel daar kan je dacht ik gewoon alles op aan sluiten.

Ter info. Volgens CB van Juli 2004 is Hiker de voordelige keus en de JVC beste keus.

En kan dat allemaal in combinatie met Bose 301 boxen :? ? Want dat is de belangrijkste strekking van de vraag.

Ik geef zelf niet zoveel om het geluid, dus de goedkoopste DVD player van de Kijkshop staat hier, met een spiegel frontje à la Bollywood.

Ik heb een goedkope Philips met gewone stereo standaard (kinch) audio uit. (dat hebben ze toch bijna allemaal) dus als je nog twee gaatjes op je versterker overhebt? Ik heb toevallig ook bose (201) en nog een ander setje (audio pro) tegelijk aan staan.

Dus: tv geluid uitzetten en boxen aan.

De Denon DVD-A1 kan ik wel aanraden, is echt heel goed. Heb ik zelf De TAG McLaren Audio DVD32R is ook leuk, ligt alleen nog buiten mn budget.

[quote:0aac5524b1="black_eye"]De Denon DVD-A1 kan ik wel aanraden, is echt heel goed. Heb ik zelf De TAG McLaren Audio DVD32R is ook leuk, ligt alleen nog buiten mn budget.[/quote:0aac5524b1]

Heb geen verstand van DVD-spelers, maar wij hebben al jaren een stereoset van DENON.
Als de DVD-spelers van dat merk net zo goed en degelijk zijn als hun audio apparatuur dan zou ik geen seconde meer wachten en een DENON kopen.
Is wel uit de hogere prijsklasse, maar je zal er geen seconde spijt van hebben.

PS 2

een heel feine DVD speler

[quote:4c6f8e190d="ichnusa"]PS 2

een heel feine DVD speler[/quote:4c6f8e190d]

nee toch niet :roll:

[quote:0e334e79c6="ichnusa"]PS 2

een heel f[b:0e334e79c6]ij[/b:0e334e79c6]ne DVD speler[/quote:0e334e79c6]

Ik heb een Panasonic TV én DVD speler/recorder Kijk eens naar een Panasonic DMR-E65 . Superding! [url]http://www.panasonic.nl/default.asp?M=82|81|35&N=back&FS=_lwe_loaders/productsdetails.asp?prod=5401[/url]

Ik merk net weer eens hoeveel beter het geluid is - in het geval van aansluiten op je gewone stereo - wanneer je even (check audio set up van de betreffende dvd) van dolby surround naar stereo schakelt. Ze staan altijd standaard verkeerd.

Ik heb een pioneer, erg fijn apparaat... een aanrader wat mij betreft.

Ik adviseer je overigens aan om het niet optisch maar coaxiaal aan te sluiten … hier zijn overigens wel verschillende meningen over.

ik heb zelf de DENON 2900, prachtig apparaat i.c.m. DENON surround subliem, echter een nadeel van deze prijzige DVD speler is dat er geen zgnm RESUME op zit. Is toch wel erg prettig om wanneer je een film niet in zijn geheel afkijkt, de volgende dag direct door te kunnen gaan waar je gebeleven bent.

PS 2 is inderdaad de slechtst denkbare oplossing om DVD's te kijken. niet alleen is de kwaliteit erbarmelijk, hij maakt ook nog eens lawaai tot en met! Je bent echt nog goedkoper af met eender welk goedkoop spelertje uit de makro of mediamarkt...

Ik heb zelf een Harman Kardon DVD 25. Is een fantastisch apparaat. Geeft schitterend mooi beeld en geweldig geluid. Hij is ook erg goed in het afspelen van muziek CD's, waar de meeste DVD spelers maar middelmatig in zijn.

[quote:d07e2a72cc="JJmac"]Ter info. Volgens CB van Juli 2004 is Hiker de voordelige keus en de JVC beste keus.[/quote:d07e2a72cc] En de consumentenbond lult weer eens uit z'n nek. Ik heb die JVC nu een aantal dagen gebruikt. Beeld is goed, geluid is redelijk, maar valt ongelofelijk door de mand naast m'n NAD CD speler en de bediening is echt niet te gek. De maat voor wie uiteindelijk het cadeau was, een Samsung DVD speler, is qua gebruiksgemak in ieder geval veel beter af. Ik heb ook het idee dat het beeld scherper is, al zou ik dat eens op m'n eigen tv moeten zien. Verder is die JVC wel okee, maar zou zelf toch iets anders kiezen.