Welke e-reader is eigenlijk het best? Ik vond die Nook van barnes en noble er wel aardig uit zien maar die wordt niet verkrijgbaar in europa/Nl. Dus welke is voor in Nederland op het moment de beste optie?
De markt voor ereaders is nog sterk in ontwikkeling. Het ligt er een beetje aan waar je het ding voor wilt gaan gebruiken. Ik zou sowieso kijken naar een reader die het ePub formaat ondersteunt (ook met DRM als je ook boeken van bv. Bol.com wilt gaan kopen).
Een volledig integrale oplossing zoals de Kindle in de VS (en sinds kort ook in de rest van de wereld) met een standaard formaat voor de boeken (ePub zal hier hoogstwaarschijnlijk zegevieren) is er nog niet. De txtr uit Duitsland zal dat wel bieden, maar het valt nog maar te zien hoeveel content zij kunnen gaan leveren. Binnenkort komt ook de Nederlandse BeBook 2 uit die ook draadloos toegang zal bieden tot een boekwinkel, maar ook daar moet maar blijken hoeveel content ze aan kunnen bieden.
Wat betreft de readers zelf heb je nog keuze uit wel of geen touch screen (voordeel: bediengemak, nadeel: reflecterend beeldscherm door de extra laag), wel of geen draadloze verbinding en afmeting (5", 6" en sommige 8/9").
Vooralsnog heb ik de meeste hoop gevestigd op de BeBook 2. Maar zoals al gezegd, de ontwikkelingen volgen elkaar snel op, dus er kan snel een nieuwe speler op de markt komen met een betere deal.
het lijkt me inderdaad handig om een apparaat te nemen waarmee je ebooks van bol.com kan kopen en waarmee je de NRC kan lezen
[quote:953ea6adb9="Ilios"]Welke e-reader is eigenlijk het best? Ik vond die Nook van barnes en noble er wel aardig uit zien maar die wordt niet verkrijgbaar in europa/Nl. Dus welke is voor in Nederland op het moment de beste optie?[/quote:953ea6adb9]
Een zo ‘open’ mogelijke dus…