Welke externe "combodrive"?

Ik heb twee eisen die ik graag vervuld wil zien:

1. Ik wil iets om een backup van m’n data te maken.
  2. Ik wil iets om DVD’s mee te lezen.

Ik zat dus te denken aan een externe [i:960672d587]combodrive[/i:960672d587]. Zouden jullie mij kunnen en willen adviseren (of doorverwijzen naar een andere thread hieromtrent)? Ik heb (natuurlijk) veel te weinig geld voor dit soort dingen, maar vind het wel belangrijk om iets dergelijks te hebben.

Is LaCie het merk om mee in zee te gaan of zijn andere, goedkopere (?) merken net zo goed?

Ik stuur wel een mail want ik vind het niet gepast om hier reklame voor mezelf te gaan maken.

Zou je je adviezen naar maccnl@yahoo.com willen sturen? M'n Spymac-adres doet het niet.

www.kieskeurig.nl kan je wel wat vinden :wink:

Wat is er voor de Mac geschikt? Waar moet ik op letten?

Kijk nou eens op www.macstuff.nl Die verkoopt alleen maar spullen die aan Mac gehangen kunnen worden. Je kunt er een kompleet kastje kopen met alles erin of je kunt er een z.g. inbouwkast kopen voor een desktop. Ik denk dat je met allebei zowat even duur uitkomt. En dan bedoel ik in 2 delen kopen of kompleet. Er staan ook wel eens tweedehands combodrives te koop op b.v. www.tweedehandsmac.nl

Een relatief goedkope methode is gebruik maken van 2 of 3 externe harde schijven. Je bent in eerste instantie wel een groot bedrag kwijt aan de hardware, maar dan heb je het ook gehad. Het resultaat is een snel en eenvoudig apparaat om backups op te maken.

Alle andere methodes, zoals tapes, CD-ROM, DVD-ROM zijn trager. Daarnaast heb je daarvoor media nodig en die kosten ook geld.

Pro...jij hebt zijn vraag ook al verkeerd begrepen net als ik daarstraks. Hij wil een extern kastje op zijn iBook met een DVD-ROM erop dus het beste is dan een Combo-drive van b.v. een G4 in een los kastje. Zo'n los kastje heb ik nog te koop in de Turb-shop en de combo moet je zoeken natuurlijk.

Nee hoor Turb, ik heb zijn vraag prima begrepen. Maar ik geef alleen een alternatief dat totaal afwijkt van het idee dat hij op dit moment heeft. Met dat alternatief kan hij hetzelfde bereiken als met een combo-drive.

@macpro: Maar dan heb ik toch nog geen mogelijkheid om DVD's te lezen?

[quote:3c54d1e1b4="maccnl"]@macpro: Maar dan heb ik toch nog geen mogelijkheid om DVD's te lezen?[/quote:3c54d1e1b4]

Dat klopt.
Maar dat komt omdat je opeens je vraagstelling hebt aangepast. :wink:

Oorspronkelijk schreef je dat je screenshots van DVD’s wilde maken. Dat heb ik geïnterpreteerd als het opslaan van die screenshots op een medium.

Uitgaande van de nieuwe vraagstelling is een DVD/CD combo idd een goede oplossing.
Als je een Mac hebt waar een DVD speler ingebouwd kan worden, dan is bijvoorbeeld de Pioneer 107D een goede keus. Die wordt door Mac OS X herkend als een officiële speler, zodat je die ook kunt gebruiken voor iDVD.

En als je de speler kunt inbouwen, dan scheelt dat weer in de aanschaf van een extern kastje.

Ja, ik dacht dat het duidelijker was om even aan te passen. Niet om je te misleiden of zo, hoor. Ik schrijf af en toe recensies over DVD's en moet daar screenshots bij plaatsen. Ik moet dus echt het DVD'tje kunnen lezen. Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik heb een iBook G3 (white) en het inbouwen van een cd-/dvd-drive kan op zich wel, maar is niet aan te raden, vanwege de complexiteit van zo’n klus (en dus de kosten).

Ik ga op zoek naar een losse combodrive en koop daarbij een kassie (in de Turb-shop uiteraard), of anders een complete oplossing (LaCie of zo). Zijn die dingen niet zo in te passen zodat ze met iDVD gebruikt kunnen worden? Met hacken en cracken moet je toch een end komen…!?

dan zou ik meteen een dvd schrijver kopen, straks wil je die ook hebben om zelf dvds te maken om op tv te kijken opf om je vakantie fotos aan de familie te laten zien en kan je weer een drive kopen.

daan.

Wat zouden jullie van [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/18B7C3CB80583A8AC1256DA80046CCFA]deze[/url] zeggen!?

Goede verhalen over gehoord1