Welke externe harde schijf?

Ik heb reeds 2 LaCie D2 externe harde schijven van 60 en 160GB. Nu wil ik de 60 vervangen door een grotere, minimaal 250GB.

Wat is dan een goed keuze? Bijvoorbeeld een “Western Digital HD 250GB FWIRE+USB2.0 ext Retail 7200rpm 8MB” voor €177,31 incl. BTW, een ander merk of toch weer een D2?

Graag jullie overdenkingen.

Ik ben daar ook naar op zoek, naar een goeie externe schijf van zo'n 250 a 300gb. Bestaan die dingen ook Firewire powered, of zijn dat alleen de kleine laptop versies?

Ik heb nog niet zo lang geleden een LaCie 250 GB porche schijf aangeschaft. In de aanbieding bij mediamarkt voor 150 euro :). Dat ding werkt perfect, is stil.. en razendsnel! een echte aanrader.

Tsja,

Die western digital is prima, gebruik er zelf ook 2. Maar 177 is erg duur.
je koopt een complete externe HD van bijv Philips al voor 115,- (reprint.nl).
Dan hoef je niks in te bouwen, en hou je de 60 GB ook nog over.
(tsja, wel een beetje klein die schijven…).

Firewire powered zijn ze ook wel te vinden, maar je kunt de schijven natuurlijk
ook gewoon een eind wegzetten als je USB 2 verbinding hebt (of firewire).
Dan heb je ook geen last van power supply snoeren etc. en ook niet van het lawaai
van zo’n schijf. De LaCie schijven zijn prima, maar af en toe door te shoppen
(bijv. Kelkoo) kom je hele goedkope aanbiedingen tegen. 500 G voor 170 eu enzo.
La Cie schijven spinnen ook automatisch down als je compu in slaap valt.
Is ook vaak handig.

Succes

Heb net twee Lacie D2 300GB schijven gekocht met de "triple interface" (FireWire 400 + 800 + USB2) zeer leuke schijfjes en design is ook wel mooi. Zeer tevreden. Online via Lacie.be bestelt op maandag avond, en woensdag om 9.00u stond het busje van Fedex op de oprit.

LaCie is de nummer 1 als het gaat om kapotte firewire poorten. Een regelrechte ramp. Zie forum en google.

Ik heb twee externe harddisks van LaCie. De eerste is een 160 GB met USB 2.0 die hangt aan me PC en de andere is een 250 GB met FireWire en die zit aan me Mac.

Ze doen het prima en ben er zeer tevreden over. Ik heb ze trouwens niet elke dag aan staan.

Over kapotte firewire-poorten kan ik niet meepraten.

[quote:2596eab6e7="gijsraggers"]LaCie is de nummer 1 als het gaat om kapotte firewire poorten. Een regelrechte ramp. Zie forum en google.[/quote:2596eab6e7] Voor zover ik weet is dat probleem bij een bepaalde serie geweest, en bij de huidige modellen niet echt veel meer gezien.

:expressionless: