Welke G5 is beter?

Ik heb proberen rond te zoeken maar wil het tog graag zeker weten.

Wat is beter?

PowerMac G5 dual 2.7 1024 MB
of
PowerMac G5 Quad 2.5 1024 MB

Het lijkt me logsch dat het de 2e is, maar wou het even checken.

bedankt

als je nu eens zou investeren in extra ram, met minstens 1 gig erbij kom je verder dan die extra processoren... Op het forum heeft iemand gepost dat je pas de ware snelheid van de PowerMac leert kennen met 4GB+ RAM

1024MB is echt wel weinig voor een powermac…

Het is inderdaad logisch ;)

de Quad kost dan ook een pak meer natuurlijk. Vraag jezelf in ieder geval of de extra performantie afweegt tov de extra kostprijs, zeker aan de hand van je leeftijd kan ik me voorstellen dat geld niet iets is die voor het grijpen ligt!

tenzij je ouders betalen natuurlijk!

De Intel-Mac?

Die vraag is lastig te beantwoorden: wat ga je met de powermac doen? Lang nIet alle software is geschikt voor meerdere processoren. En geheugen is belangrijk. Afhankelijk wat je er mee zal doen, kan je zeggen of 1024 Mb genoeg is ja/nee.

Misschien kan je eens een kijkje nemen op http://db.xbench.com/
Hier staan reseltaten van alle denkbare macs. Misschien heb je er iets aan.

nee niet de intel

hoeveel slots zitten er in een Powermac G5 dual 2.7 voor geheugen?

misschien kan ik dan beter 2x 1024 RAM erbij komen, ipv 1x 2048 RAM… scheel best veel geld.

[quote:eff88c5647="sebb"]hoeveel slots zitten er in een Powermac G5 dual 2.7 voor geheugen?

misschien kan ik dan beter 2x 1024 RAM erbij komen, ipv 1x 2048 RAM… scheel best veel geld.[/quote:eff88c5647]
Er zitten 8 slots in, 2 X 4.
Je moet altijd in paren werken dus… 2 x 1024

dus ik kan er max 8 x 1024 in doen?

effe dit downloaden, erg handig als je wat specs van wwelke mac dan ook wil opzoeken, en wordt regelmatig geupdate

http://www.mactracker.ca/downloads/

[quote:eaaeae13b4="sebb"]Ik heb proberen rond te zoeken maar wil het tog graag zeker weten.

Wat is beter?

PowerMac G5 dual 2.7 1024 MB
of
PowerMac G5 Quad 2.5 1024 MB[/quote:eaaeae13b4]
Ik heb dat kunnen testen en het hangt er inderdaad een beetje vanaf wat je wilt doen.
Als je programma maximaal 2 threads benut dan zal de 2.7 zo’n 8% sneller zijn.
Op dit ogenblik zijn er volgens mij geen of zeeeeer weinig programma’s die meer dan 2 threads gebruiken.
Als je natuurlijk meerdere proggies tegelijk laat werken (die veel rekenkracht gebruiken) is de quad altijd beter.
Maar inderdaad, zoals al meerdere malen gezegd, zorg voor voldoende ram, zeker als je een quad hebt en die ten volle benut. Zielig, 4 cores die het systeem doen swappen wegens gebrek aan geheugen :wink: da’s pas langzaam.

[quote:aad39e6233="sebb"]dus ik kan er max 8 x 1024 in doen?[/quote:aad39e6233]

In de G5 dual 2.7 kan max 8 x 1024 = 8 Gb RAM
In de G5 quad 2.5 kan max 8 x 2048 = 16 Gb RAM!

Ik zou dan de Dual 2.7 GHz met 2, of misschien wel 4 GB RAM, want veel RAM én een quad is wel heel duur :wink:

[quote:7961b63d0c="awi"]effe dit downloaden, erg handig als je wat specs van wwelke mac dan ook wil opzoeken, en wordt regelmatig geupdate

http://www.mactracker.ca/downloads/[/quote:7961b63d0c]

bedankt voor de link!

Goh je bent 16 en je wilt een computer kopen van een slordige 4 a 5 duizend euri (zonder scherm!). Hard gespaard??

Ja gaat toch niet zeker een powermac kopen en er dan maar 1 gig geheugen in stoppen he? :?

Lees ook hier even, ik vond het nogal tegenvallen het snelheidsverschil tov het prijsverschil [url=http://www.macworld.com/products/apple/complete/product00078_detail1.php/]Klik[/url]

[quote:c614cc6993="Torz"]Goh je bent 16 en je wilt een computer kopen van een slordige 4 a 5 duizend euri (zonder scherm!). Hard gespaard??[/quote:c614cc6993]

Ik ben producer voor een aantal hiphop artiesten.

Aangezien ik alle track die ik maak record op mn pc + wat netjes afmaak in protools & Reason, zoek ik naar een goeie nieuwe PC.

[quote:aa62cf6215="Zweefvliegerke"]als je nu eens zou investeren in extra ram, met minstens 1 gig erbij kom je verder dan die extra processoren... Op het forum heeft iemand gepost dat je pas de ware snelheid van de PowerMac leert kennen met 4GB+ RAM

1024MB is echt wel weinig voor een powermac…[/quote:aa62cf6215]

de juiste keuze is een DUAL 2.7 dan met 4 GB RAM :slight_smile:

(en die wil ik ook :wink: )

[quote:d8f555b060="silvercircle"]Op dit ogenblik zijn er volgens mij geen of zeeeeer weinig programma's die meer dan 2 threads gebruiken.[/quote:d8f555b060]

Daar zou je best wel eens in kunnen vergissen. Ik denk dat er best wel een flink aantal multithreaded programma’s zijn. En er zullen er steeds meer komen.

In een Windows omgeving zijn veel programma’s multithreaded en dat was volgens sommigen op dit forum ook het geval met OS X.