welke games te spelen op een ati radeon 9200?

hallo allemaal, welke games kan ik draaien op een emac g4 ,1,25Ghz 512Mb ddr, en een 9200 ati? graag ook de maximale resolutie erbij graag :finderoud:

je hebt 32 mb videogeheugen en een snelle processor, dus welk spel kun je niet spelen... kan je beter vragen. Als je het mij vraagt kan je de meeste gewoon spelen. Met de allernieuwste spellen zal het misschien wat minder gaan. Met een 17 inch monitor zou ik op 1024 x 768 gaan zitten, vaak het beste.

Je kunt er veel spelen. Te veel om op te noemen check anders eens www.apple.com/games www.apple.com/games/trailers www.insidemacgames.com www.macgamefiles.com www.aspyr.com

[quote:0fb472fd77="screamer2003"]hallo allemaal, welke games kan ik draaien op een emac g4 ,1,25Ghz 512Mb ddr, en een 9200 ati? graag ook de maximale resolutie erbij graag :finderoud:[/quote:0fb472fd77]

Oude games zoals Quake 3 kan je spelen met maximale resolutie.

Voor nieuwere games zet je best alles op laagste (zowel resolutie als effecten). De G4 is niet zo geschikt voor games en de videokaart is geen high-end kaart. Voor games gebruik ik een PC, voor al de rest een PowerBook 8)

Of bekijk eens die link hier in mijn onderschrift :oops:

De G4 is niet echt het probleem maar wel die video kaart. De 9200 is dus duidelijk een slanke versie van de 9000 Pro. Mijn laatste G4 was een 1 Ghz met een GeForce Ti 4600 erin en daarop ging alles vrij vlot, zelfs Unreal Tournament 2004 (is in mijn ogen het zwaarste voor het systeem op dit ogenblik) ging goed. Je kunt anders de demo van UT 2004 uitproberen om te zien of deze lukt.

[quote:02004399c2="Zorcky"]Of bekijk eens die link hier in mijn onderschrift :oops:

De G4 is niet echt het probleem maar wel die video kaart. De 9200 is dus duidelijk een slanke versie van de 9000 Pro. Mijn laatste G4 was een 1 Ghz met een GeForce Ti 4600 erin en daarop ging alles vrij vlot, zelfs Unreal Tournament 2004 (is in mijn ogen het zwaarste voor het systeem op dit ogenblik) ging goed. Je kunt anders de demo van UT 2004 uitproberen om te zien of deze lukt.[/quote:02004399c2]

Wat je zegt klopt wel. De grafische kaarten die gebruikt worden in de iMac, iBook & eMac lijn presteren extreem slecht! Dit is een echte schande! Apple heeft geen budget Macs waarmee je “deftig” kan gamen :frowning:

Ik kan het weten want ik gebruik een 12" PowerBook met een GeForce FX5200 Go. De gewone GeForce FX5200 is al extreem traag, de mobiele versie is uiteraard nog trager en een ATI Radeon 9200 is onder Mac normaal trager dan een GeForce FX5200 (bij PC’s net omgekeerd).

Zelfs in Quake 3 mag ik niet de hoogste instelling gebruiken en de demo’s van recente games werken maar zijn niet speelbaar (te weinig FPS) :evil:

Er is maar één mogelijkheid op dit moment om “deftig” te kunnen gamen en dit is een PowerMac G4 of G5.

Als je maar een klein budget hebt kan je desnoods een tweedehands PowerMac G4 (1x G4 @ 1GHz of meer) met ATI Radeon 9000 Pro of GeForce Ti 4600 kopen. Hiermee zou je al wat kunnen gamen :slight_smile:

Hopelijk is de iMac G5 voorzien van een deftige grafische kaart zoals een ATI Radeon 9600PRO/XT of hoger. Zelfs deze kaart is al serieus verouderd maar volstaat wel. Je kan niet verwachten dat Apple deftige GPU’s gebruikt in hun consumenten reeks. Hopelijk is er in de iMac G5 een AGP of PCI Express slot zodat je kan upgraden van grafische kaart! Daarom wil ik een Cube G5!!!

Wel wat je daar verteld geef ik je volledig gelijk in. Een minimum aan uitbreiding van zo een iMac zou dus zeker volgens mijn gevoel dan: de Hd moet gemakelijk te vervangen zijn, de grafische kaart zou ook van een agp slot moeten voorzien worden en ja de ram was tot nu toe voldoende. Nu de Hd vervangen van zo een iMac heb ik zelf geen problemen mee maar mensen met weinig praktische kennis zullen hieraan niet durven beginnen.