Welke grafisch/webdesigners hier gebruikt ibook?

Plaats het hier maar even omdat hier wel de grafische vormgevers/webdesigners zitten.

Ikzelf heb een ibookje G4 met 512 ram maar dat is a een half jaartje werken ermee blijkbaar veel te weinig.
Zijn er hier mensen met meer Ram die redelijk vloeiend kunnen designen?
De moed zou je in de schoenen beginnen zakken als je een A2poster moet ontwerpen erop :slight_smile:

Ik gebruik prive een Powerbook G4 met 1,5 Gb Ram en geeft geen problemen... In eerste instantie had ik ook 512, maar bleek te krap te zijn.

Suc6

(ik heb je topic even naar 'hardware verplaatst, maar dat wist je al.)

De grote bottelnek hier is het RAM. 512 Mb is véél te weinig RAM om met grafische software te werken. Zelfs voor de standaard apps is 512 Mb erg mager. Apple levert de meeste machines met deze hoeveelheid RAM.

Jij moet minimaal 1 gigabyte aan RAM in je iBook stoppen wil je met grafische software werken. Photoshop bijvoorbeeld slurpt RAM als een lieve lust.
Als je dat doet zul je zichtbaar snelheidswinst merken.

[quote:6e75b0804c="Eduw"]Plaats het hier maar even omdat hier wel de grafische vormgevers/webdesigners zitten.

Ikzelf heb een ibookje G4 met 512 ram maar dat is a een half jaartje werken ermee blijkbaar veel te weinig.
Zijn er hier mensen met meer Ram die redelijk vloeiend kunnen designen?
De moed zou je in de schoenen beginnen zakken als je een A2poster moet ontwerpen erop :)[/quote:6e75b0804c]

dat deed ik 3-4 jaar geleden op een iBook G3 500 met 256MB ram :wink:
nee zonder dollen, de iBook is echt prima, maar de extra ram ga je wel merken, gelijk 1GB erin zetten.

Ik heb een powerbook. Ik moet echt alleen meer geheugen halen, want ik heb maar 512, maar ik kan gerust 88 foto's openen in photoshop

Openen ja.... maar ga ze eens bewerken :wink:

M'n iBookje 1.2Ghz met 768MB Ram pruttelt lekker als ik bezig ben. Mij hoor je niet klagen. Nu is het wel zo dat ik niet met photoshop zit te werken (laat staan 88 bestanden :-S), dus daar kan ik niet over oordelen.

Over het algemeen heb ik geen problemen als ik Flash, Fireworks, Smultron en Cyberduck aan heb staan. En dat ik precies wat ik allemaal nodig heb voor mijn (web)creaties.

(iTunes zorgt er bij mij wel voor dat het allemaal trager wordt… tijdens het ontwikkelen dus maar even een cd’tje opzetten of de radio aan.)

512 Is sowieso te weinig. Maar het is ook is het afhankelijk voor welk medium, als je voor web bezig bent zul je vaker met 72 dpi beelden werken dus een stuk lichter. Voor drukwerk is dat een heel ander verhaal. Bijv. een montage op A3 formaat 300 dpi in CS2 verslikt mijn powerbook 1.33 met 1.5 gig ram zich danig in.

ach ja...

ik gebruik een G4PB 17" eerste generatie… met maar 512 MB RAM.

Voor mij genoeg om bv AI, PS en Xpress te draaien. Niet altijd even snel, maar echt genoeg voor mijn dagelijkse praktijk…

:wink: M

ik zit nu achter een imac g5, maar hiervoor met de ibook g3 800 met 768mb en ik merkte dat de cs suite de mac traag maakt. het ging wel maar niet van harte en flash was echt een ramp erg traag en veel strandballen bij actionscript animaties met wiskundige formules.

Ja die gig extra ram komt er binnenkort ook aan. Had men ipod de geest niet gegeven (na nog geen twee jaar :() dan kon ik nu ongestoord verder stuntelen met 300ppi beelden