[quote:9310c800e3="bjorngra"][quote:9310c800e3="mymac"]Ik heb zelf een Hitachi 250GB erin liggen nu (bij de aankoop gedacht om 'ooit' een SSD erin te mikken :P ) Ik heb nog een iomega 500GB 5400rpm schijf voor je liggen overigens, die ik ook in mijn MBP had gelegd voor een week. Daarna toch maar weer het plan gewijzigd en terug geswitcht naar de 250GB met 7200rpm. Mijn 500GB schijf zat in een iomega case overigens, en is van samsung. Voordeel is dat je dan je standaard schijf in die case kan schroeven zodat je een extra externe erbij hebt. Mocht je interesse hebben PM me dan maar :-)
Het inbouwen is overigens een fluitje van een cent mits je de goede schroevendraaiers in huis hebt.[/quote:9310c800e3]
Is die 7200rpm dan merkbaar sneller? Welke HD van 7200rpm heb je erin? Zijn die ook in 320GB te krijgen?
En de batterijduur gaat zeker terug of niet?[/quote:9310c800e3]
Nee , integendeel , die 250GB zal toch trager zijn dan de 500GB
De 500GB mag dan wel minder RPM hebben , maar heeft wel dubbel zoveel in opslag
En hoe meer opslagcapaciteit , hoe sneller je op die schijf kunt schrijven
Omdat de sectoren namelijk dichter bij elkaar liggen
Trouwens , met de WD Scorpio met 500GB zit je goed, het is namelijk 1 van de snelste en grootste harde schijfven die er voor de laptops zijn
Die dan ook nog een goede prijs heeft
De seagate momentus met 500GB , met 7200Rpm zou juist ietsje sneller zijn , maar er zijn verschillende reviews die dit tegenspreken.
Kost ook 40% meer dan de WD