Welke iBook?

Ik ben van plan een nieuwe iBook te kopen, nu weet ik alleen niet of ik de 700 of de 800MHz moet nemen. 700MHz kan ik opzich heel goed mee leven, alleen als ik in de apple store kijk is die niet leverbaar met combo drive. Weet iemand hier toevallig of dat wel een mogelijkheid is? Ik vind namelijk gewoon een cd-rom drive wat mager.

Dan heb ik nog een vraagje. Standaard wordt een iBook met 128MB ram uitgerust. Ik wil graag meer ram maar ik vroeg me af of je dit er zelf in kan/mag zetten. Zit er gewoon een klepje op een ibook ofzo waar een dimm onder kan? En is dit gewoon geheugen wat je bij iedere pc zaak kan kopen? Als dit namelijk het geval is kan ik beginnen met 256 ofzo en als na verloop van tijd meer geheugen noodzakelijk is kan ik er zelf een 512 module in zetten.

Zelf zal ik als ik jou was voor de 800 Mhz versie gaan. Tenzij je echt nooit cd's brand. Dan is de 700 Mhz versie natuurlijk ook goed. Een dvd op een iBook, tja, ik heb daar mijn twijfels over. Kijk je een film op je iBook? De accu is zeker snel leeg, scherm is klein, geluid is 3x niks. Geen mij maar mijn dvd speler die in de woonkamer staat met de speakers die overal staan en een goeie tv.

Daarom koos ik voor een iBook zonder dvd speler. Als je zeker weet dat je het gaat gebruiken is het je geld waard. Op mijn oude iMac had ik een dvd speler, misschien maar 1 of 2 keer gebruikt.

Je geheugenmodules zitten onder je toetsenbord. Eentje zit er vast gesoldeerd en de ander kan je vervangen. Neem gelijk het maximum wat er in kan. Scheelt je later weer wat geklooi.

je moet gewoon kijken hoeveel geld je er voor over hebt....

ik heb een iBook 600/12"inch gekocht in sept. na zelfde
afweging. (ben voor het basic model gegaan)
ik zou er wel veel RAM inzetten (heb er 128 bijgezet=256)
OSX vraagt veel RAM!

Je kan/mag het zelf installeren, staat in de handleiding…koop wel bij applewinkel…dan weet je zeker dat je de goeie meekrijgt.

De meerprijs voor een Combo-speler vond ik belachelijk…
kon ik een supersnelle externe FireWire-brander voor kopen!
Als je snel CD wil kopieren heb je toch twee spelers nodig.

Plus dat die iBook spelers fragiel zijn (binnen een dag gesloopt,
keurig nieuwe iBook gekregen, maar toch…)

opletten dat de speler geen herrie maakt, ook niet als je op het
laatje duwt als hij aan het spelen is!!! probeer dit desnoods in
de winkel! bij mij liep hij aan! (tsjak…tsjak…tsjak)

als je het laatje dichtdrukt, moet de CD niet een slagje draaien
bij het naarbinnen schuiven, zowel…dan loopt ie aan!!!

(collega van mij heeft zelfde iBook, zelfde probleem na twee
maanden, gaat ook terug)

zoooo…ik moest even mijn ervaringen kwijt…
verder ben ik erreg tevreden over dat ding hoor. :lol:

suc6

Ik heb een 500MHz iBook (dvd speler en 384 MB) van juni 2001. De G3 chip en de slome bus beginnen mij mateloos te ergeren! Spaar, leen en schraap alles bij elkaar en koop een 12" powerbook!

Ik zou best een powerbook willen, maar die is bijna €1000 duurder dan de goedkoopste ibook. Ik ben student dus ga maar na... €50,- stufi in de maand koopt je geen powerbook helaas.

ik heb zelf een week geleden ook een ibook ingeslagen, 800 mhz mét cd brander erin.

heb je voor pakweg € 300 een brander erin en 100 mhz meer.
Voor mij is een brander echt een must.

Ik ben ook maar student.

Ik heb sinds maart vorig jaar een 500 MHz iBook met DVD drive. Vandaag het geheugen uitgebreid van 256 naar 384 MB, met een So-DIMM gekocht bij een PC-boer, werkt (tot nu toe) prima. Verder ben ik nog zeer tevreden over het apparaat, het is misschien niet de allersnelste Mac, maar ik denk dat de nieuwe 700 en 800 MHz versies dat probleem wel verhelpen. Tenslotte draaien die OOK met een snellere bus als het 500 MHz model. Tip, in de nieuwste MacFAN wordt de 700 MHz versie getest. Conclusie is dat er zelfs goed spelletjes mee te spelen valt. Trouwens, die 12" Powerbook vind ik zelf ook errug mooi (en hij is amper duurder als mijn iBook een jaar geleden :| Maar...hij schijnt wel errug warm te worden, de behuizng, met name.

Advies: Zet er gelijk 512 MB RAM in.... Met MacOS X een goed advies....

aangezien je student bent moet je niet vergeten dat je via de Apple-site (en een aantal gewone (internet-)winkels) 5 tot 10% korting kunt krijgen...

Zit een 12" powerbook er misschien nu wel in?

zit er nog niet in, maar ik ben blij want ik heb een ibook 800 besteld!!! komt deze week of volgende week, ik kan niet wachten!

Ik hoop (en weet eigenlijk wel zeker) dat je er veel plezier mee hebt!

Ik denk dat dat niet zo'n probleem zal zijn... ik kan niet wachten tot ik geen windhoos meer hoef te gebruiken...