Welke inkt-jet printer kan ik het beste kopen?

Ik wil een nieuwe kleuren inktjet printer kopen. Welke printer (met foto-kwaliteit) is betrouwbaar, niet duur en voldoet volledig aan alle verwachtingen? Ik heb nu een Epson Photo 810, maar deze geeft continu strepen of heeft verstopte inkt-cartridges.

Dat zijn toch typische problemen die bij inkjet printers horen, ongeacht merk?

weet jij een andere betaalbare oplossing dan

[quote:53addd3e61="bassbug"]Dat zijn toch typische problemen die bij inkjet printers horen, ongeacht merk?[/quote:53addd3e61]

Wat een flauwe kul antwoord. Ik heb al ruim 4 jaar een Epson Stylus Photo 1290 A3+ printer en die doet het feilloos. Wel regelmatig spuitkopjes even (laten) schoonmaken en zorgen dat je de juiste kwaliteit papier gebruikt, maar zowel voor een simpel briefje als een print op A3 van een foto is ie perfect. Enige nadeel: de inkt is behoorlijk aan de prijs… (maar dat is nou typisch iets waar inderdaad alle inktjet printers last van hebben).

Wil je op a4 blijven printen dan is de 950 van epson een aanrader. Kan je ook cd's mee printen. Wil je op a2 printen dan is de 3000 van epson een aanrader. zeker omdat de prijs gaat dalen nu de nieuwe 4000 op de markt is.

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Op dit forum is al eindeloos veel geschreven over printers.

Met als gevolg dat je wellicht door de bomen het bos niet meer ziet. En printers vernieuwen.

Ik heb 4 maanden geleden een canon pixma 4000 aangeschaft. Prima printer, mooie foto’s. En tot nu toe geen vastlopers. Dat was anders met mijn epson 470 en een latere canon 400sx. Ik denk dat bij beide printers de problemen veroorzaakt werden door te onregelmatig gebruik waardoor de spuitmonden verstopt raakten.

Eerlijk gezegd denk ik dat verstopte spuitmonden ook sneller voorkomen in een drogere ruimte. Mijn Epson staats soms weken uit, maar ik heb in de loop der jaren pas 1of 2 keer verstopte spuitjes gehad... Terwijl anderen met dezelfde printer dat weer vaker hebben... zeggen ze in ieder geval.

Ik print al jaren met Epson (thuis en op het werk). Heb weinig last van vertoppingen (en de printers ook niet..). Als ze een keer steperig gaan printen even reinigen en klaar. De Epsonprinters zijn heel goed. Wel even goed juiste instellingen voor bepaald doel en papier inregelen. En ja duur... 20 A4'tjes op PhotoQuality InkjetPaper of op HeavyWeight is niet goedkoop. Ook daarin ben je vrij om keuze's te maken: naar een printshop of vaklab op fotopapier of via de inkjet. Ik ken een aantal collegafotografen die het ultieme uit hun Epson halen (één van hen geeft ook demo's voor Epson). Kwaliteit, niet op fotopapier te behalen *oops, da's een fijne*. Ook in zwartwit.

jconen: Ik denk dat je veel meer uit jouw printer kunt halen dan je nu doet. Ik heb hier een StylusPhoto750 uit '99. Die blijft het maar goed doen. Jouw printer doet er niet zeker niet voor onder lijkt mij.

Heb ook een Epson printer de 680. Ook veel te dure inktpatronen. Werk inmiddels ruim twee jaar met niet Epson patronen. (1 keer een merk gehad wat niet lekker werkte) Niet of nauwelijks verstoppingen en als die er zijn maak ik de doorgang weer vrij via de "classic" printerdriver. Helaas kan dit niet via OSX

Ik denk dat je een maandagochtend exemplaar hebt, gewoon pech of allebei.

ik heb ook jarenlang Epson, maar ben eigenlijk niet tevreden. Veel strepen, gedoe met verstoppingen, heb er al drie versleten die allemaal teleurstelden. De canons lijken wel aardig, losse inktpatronen is vriendelijk, draadloos (r-versies). Ben benieuwd wat de ervaringen zijn van menzen met een 4000r.

PS: Lees anders ook even mijn bericht in dit draadje: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=571549#571549]'EPSON print alleen maar grijs'[/url] (inclusief de daar geplaatse links).