Welke instellingen Apple Remote Desktop via internet?

Als ik de ARD-client geinstalleerd heb bij een collega welke instelingen zijn bij hem dan nodig zodat ik hem kan ondersteunen/controllen via internet?

Het zal ongetwijfeld te maken hebben met ‘Internet en netwerken’ en dan ‘delen’.

Hij werkt via Airport/ADSL met een Powerbook en OS10.3

Je moet idd bij delen ARD aanvinken daarna ga je naar ARD programma kies daar voor setup en meld de mac (s) aan.

Ik dacht dat het nu net niet kon om via internet ARD te gebruiken om remote toestellen te beheren.

Als dit dus wél kan, wil iemand dan gedetailleerde instructies plaatsen, want dan wil ik dit graag in gebruik nemen.

Je schrijft dat de betreffende computer "achter"een airport(=router) zit. Dat betekent dat het ipnr van de computer een andere is dan je adsl ip nummer van de provider.

Als je op de airport poort nummer 3283 openzet naar het ipnr van je computer, dan wordt alle communicatie van ARD wat via internet binnenkomt doorgesluisd naar jouw computer.

[quote:c8952498ce="awi"]Je schrijft dat de betreffende computer "achter"een airport(=router) zit. Dat betekent dat het ipnr van de computer een andere is dan je adsl ip nummer van de provider.

Als je op de airport poort nummer 3283 openzet naar het ipnr van je computer, dan wordt alle communicatie van ARD wat via internet binnenkomt doorgesluisd naar jouw computer.[/quote:c8952498ce]

Kun je het nog eens uitleggen.
Ik heb dus een client (de mac die je wilt aansturen) en een beheerder (van waaruit je aanstuurt).
De clientversie hoeft alleen maar ARD in ‘systeemvoorkeuren’ ‘delen’ aan te vinken. En ik neem aan een poort openzetten en iets met de firewall doen. Maar wat/hoe?
De beheerder moet dus wel het IP-nummer van de client weten. En zal ook iets met een poort/firewall moeten doen, ik neem aan bij Airport/poortkoppeling.

Wil je het nog eens proberen?