welke instellingen iTunes bij aansluiten op stereo?

Als ik m'n iBook aansluit op m'n stereo krijg ik een belabberd geluid. Wat zijn de optimale instellingen om goed geluid uit m'n stereo te krijgen? Het kabeltje heb ik gewoon via de headphonesuitgang op m'n iBook aangesloten en de twee tulpstekkertjes op de phono-ingang van de versterker

Volgens mij kun je het beste eerst die tulpstekkertjes die naar je versterker op een andere ingang van de versterker plaatsen. Probeer het eerst eens op de ingang van de cd-speler.

En je kunt daarna eventueel nog even kijken of de EQ in iTunes uit staat. Ik vind persoonlijk deze verschrikkelijk geluid geven.

Maar ik denk dat je toch echt het beste eerst even naar je versterker kunt gaan kijken.

Ik sluit me aan bij de viasualfreak, volgens mij vervormd de phonoingang omdat de versterker de input extra oppompt. De andere ingangen zijn beter geschikt.

zal straks 's proberen, kids + vrouwtje zitten nu idols te kijken (kan het ook niet helpen)

Natuurlijk heb je de AUX ingang ook geprobeerd toch?

Zou ik wel doen…
En Itunes en apple niet op zn hards zetten.
Dan weer je zeker dat t gaat vervormen.

Frits

www.fotonetwerk.nl

gewoon de head output van je laptop verbinden met een versterker (de aux input) en via de EQ van itunes een beetje regelen...persoonlijk vind ik de R&B afstellingen het beste klinken hier. Als ik ga draaien (dj) gebruik ik mijn PoBo om oa een paar slows in te lassen, dan kan ik er een paar minuutjes tussenuit glippen :lol:

Als het echt aan je HiFi is om een feestje of Home Cinema te geven ofzo dan zou ik toch overwegen om een externe geluidskaart te nemen omwille van de kwaliteit.

je PHONO aansluiting verpest het geluid, probeer een andere aansluiting!

[quote:6468fb6d1d="freerksmit"]je PHONO aansluiting verpest het geluid, probeer een andere aansluiting![/quote:6468fb6d1d]

inderdaad de phone ingang heeft een andere freq.

Waarom word het antwoord 50x herhaalt? :?

Aanvulling op Mek: De reden dat de phono-ingang niet goed funktioneerd is dat een platenspeler geen voorversterking heeft terwijl andere apparaten (cd-spelers, cassettedecks, datrecorders, etc) dat wel hebben. Je kan je pluggen dus idd op elk willekeurig aansluitpunt op je versterker inpluggen, maar niet op de phono-ingang (heeft overigens niets met frequentie te maken) Voor de rest kan je de adviezen mbt de 'sound' overnemen van de anderen, dus kale output en bijregelen op je versterker. Vergeet niet dat elke MP3 of AAC (die je eventueel gedownload hebt) of weet ik veel wat op een andere manier en op andere machine's gecomprimeerd zijn.

@Tomaat; Omdat iedereen zijn eigen visie hier op heeft en graag zijn eigen advies wil geven

[quote:e37e908ab1="mike"]Als ik m'n iBook aansluit op m'n stereo krijg ik een belabberd geluid. Wat zijn de optimale instellingen om goed geluid uit m'n stereo te krijgen? Het kabeltje heb ik gewoon via de headphonesuitgang op m'n iBook aangesloten en de twee tulpstekkertjes op de phono-ingang van de versterker[/quote:e37e908ab1]

Aansluiten op de AUX, neutrale eq in iTunes en idd je volume van zowel iTunes als je Mac een beetje temperen…

Misschien Volume Logic van Octiv installeren. Geeft bij mij heel mooi geluid!

[quote:6af85653b2="Tomaat"]Waarom word het antwoord 50x herhaalt? :?[/quote:6af85653b2]

Om ook aan de 300 te komen misschien

[quote:9529ff59d1="LoveBug356"]Als het echt aan je HiFi is om een feestje of Home Cinema te geven ofzo dan zou ik toch overwegen om een externe geluidskaart te nemen omwille van de kwaliteit.[/quote:9529ff59d1]

Euhm, knappe jongen die een geluidskaart in een iBook propt :wink:

[quote:fc65e47dbd="maceddy"][quote:fc65e47dbd="LoveBug356"]Als het echt aan je HiFi is om een feestje of Home Cinema te geven ofzo dan zou ik toch overwegen om een externe geluidskaart te nemen omwille van de kwaliteit.[/quote:fc65e47dbd]

Euhm, knappe jongen die een geluidskaart in een iBook propt ;)[/quote:fc65e47dbd]

een externe geluidskaart sluit je gewoon op de USB of firewirepoort.

Geen gek idee dus maar wel overkill om een externe geluidskaart te gebruiken om iTunes te beluisteren als de enige fout lag in het aansluiten op de phono ingang. Want de phono ingang … :sealed:

[quote:1c439e29ef="maceddy"][quote:1c439e29ef="LoveBug356"]Als het echt aan je HiFi is om een feestje of Home Cinema te geven ofzo dan zou ik toch overwegen om een [b:1c439e29ef]externe[/b:1c439e29ef] geluidskaart te nemen omwille van de kwaliteit.[/quote:1c439e29ef]

Euhm, knappe jongen die een geluidskaart in een iBook propt ;)[/quote:1c439e29ef]

[img:1c439e29ef]http://www.creative.com/products/images/sku/prod_585.jpg[/img:1c439e29ef]

Deze is zeer goed , enkel weet ik niet of ze drivers hebben voor mac.

[quote:b63bf4a0bb="LoveBug356"]

Deze is zeer goed , enkel weet ik niet of ze drivers hebben voor mac.[/quote:b63bf4a0bb]

dan neem je deze toch