Welke kaarten ondersteund SDXC card slot Macbook Pro 13 "Retina? Ben voornemens een Sandisk Extreme Pro SDXC UHS-I 256GB kaart te kopen voor uitbreiding van de opslag op m’n Macbook Pro 13 "Retina. Hoe weet ik of deze kaart wordt ondersteund?
Je kunt ook kijken voor een micro sd kaartje met de nifty mini drive.
Op deze manier steekt het kaartje niet uit en kun je hem in je macbook laten zitten.
Apple: Welke SD-kaartformaten passen in de SD-kaartsleuf?
Kaarten die voldoen aan de SD 1.x-, 2.x- en 3.x-standaarden kunnen worden gebruikt. De SD-kaartsleuf kan standaard SD-kaarten (Secure Digital) met een capaciteit van 4 MB tot 2 GB, SDHC-kaarten (Secure Digital High Capacity) met een capaciteit van 4 GB tot 32 GB en SDXC-kaarten (Secure Digital Extended Capacity) met een capaciteit van 4 GB tot 2 TB gebruiken.
In deze sleuf kunt u ook MMC gebruiken. MiniSD, MicroSD en formaten met een hogere densiteit, zoals MiniSDHC en MicroSDHC, kunnen ook worden gebruikt mits gebruik van ‘passieve’ adapters die voldoen aan de bovenstaande breedte- en diktespecificaties.
Hi,
Ik kan bevestigen dat een lexar professional SDXC UHS-II zeer goed wekt in een macbook pro late 2013(11,1)
Volgens specs kan de cardreader 2Gbit/s aan doorvoer aan.
Mijn ervaring met bovenstaande kaart; 80-100 MB write, 100-140 MB read. Let wel op dat dit niet gelijk is aan een HDD
Vanwege het ontbreken van een command cue is deze kaartlezer erg goed in het wegschrijven en lezen van grote bestanden, maar zakt de doorvoer hard met vele kleine bestanden(is dacht ik inherent aan het medium SD kaart)
Bedankt zover voor de reacties. De Nifty minidrive had ik reeds besteld, desalniettemin dank voor de tip. Idd moet ik goed letten op de lees- en schrijfsnelheid. Ik kan met de reacties verder.