Welke kleuren laserprinter

Welke Apple-mindende kleuren laserprinter raden jullie mij aan, dient gewoon voor privé-gebruik.

*** Ik lees geinteresseerd even mee... ***

Wil mijn oude Z/W laser nog eens gaan vervangen. Eis voor mij is dat er WiFi opzit, in verband met de Macbooks. Snelheid is van ondergeschikt belang aan prijs.

Ik gebruik thuis de samsung CLX-3170

werkt prima!

enige tijd had ik twee toestellen in gebruik, een Brother Z/W laser en voor de kleurenkopieën een Canon-inktjet maar die koppen geraakten steeds maar verstopt - 1 degelijke kleuren laser is misschien dé oplossing

[quote]
samsung CLX-3170
[/quote]
ben je er tevreden over, ik lees ik dat die Samsung laserprinters bij gebruik soms hevig kunnen ruiken wat dan niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid...

Canon LBP5050n heb ik hier (da's de netwerk variant).

Canon's printers zijn wat energie-zuiniger dan de gemiddelde laserprinter en doen er ook niet zo lang over om hun eerste printje uit te spugen. Ander voordeel: alleen maar cartridges die vervangen hoeven worden (dus geen aparte drum unit, waste cartridge etc.).

Zo'n [url=http://tweakers.net/pricewatch/269526/xerox-phaser-6140v_dn.html]Xerox Phaser 6140V/DN[/url] is ook te overwegen.

Samsung CLP-315 print alle kleuren en is ook erg goed in zwart/wit. Kan ook verschillende enveloppen aan. Ik kan helaas niets zeggen over andere printers. Wil je dat ik dat voor je uitzoek? Het is toch zondag.

alvast van harte bedankt voor jullie waardevolle tips,
@Gogol alle informatie is welkom!

In mijn ervaring is 1 ding zeker: kleurenlasers zijn wel
goedkoper geworden, maar de cartridges zijn peperduur en
sneller leeg dan je denkt. Alle cartridges samen van mijn
OKI zijn duurder dan het apparaat zelf.

@gogol:
Werkt die clp315 bij jou goed? Bij mij print hij 1 opdracht en daarna niet meer tot ik de USB kabel loshaal en weer aansluit. Geen doen dus. Heb je een speciale driver of zo? Ik de v2.0 van Samsung zelf en die vertoont dus kuren.

[quote]
Werkt die clp315 bij jou goed?
[/quote]
Werkt prima. Is gedeeld op een linux server (via samba) en driver is hetzelfde. Ik heb hem nooit rechtstreeks aangesloten op de iMac, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ondertussen heb ik mij de Samsung CLP-325 aangeschaft maar zoals bij de bovenstaande gebruiker gogol moet ik na iedere printopdracht de USB-kabel er eventjes uittrekken. Hoe kunnen wij dit probleem oplossen?

Daar zijn al acht pagina's over volgeschreven in http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2388690