welke kleurenlaser?

hey iedereen,

ik heb wat extra info/hulp nodig bij het kiezen van een kleurenlaser printer.

ik heb behoefte aan scherpe lijnen(doe design en meubelontwerp en heb soms scherpe plannetjes nodig) alsook moeten er mooie minibrochures/ flyers uit te voorschijn komen.

maar ik heb al enkele winkels afgelopen en nergens kunnen ze me veel prints en vergelijkingen voorleggen of de voordelen van het ene merk tov het andere op papier zetten.

ik ben beetje aant kijken naar oki 5200, konica 5430, hp 2600n, hp3800,

iemand ervaring met deze of met andere modellen? laat het met gerust weten, hoe meer info en reactie hoe liever want ik kom er zelf niet echt uit. de oki weet ik zelfs niet of deze mac ondersteunt, laat staan bonjour/rendezvous, aangezien ik de printer toch op een AP express wil aansluiten. kan dit ook op de utp poort van de AP express of enkel via usb en bonjour?

DANK voor al uw reacties

mvg
frank

Ik weet niet of je er wat aan hebt. Heb zelf 2 kleuren lasers

Een HP 4500DN voor het normale werk.

Voor het fijne (brochure) werk gebruik ik een epson Acu laser C900. Dit is kwa snelheid wat minder dan de hp4500, maar kwa kleuren een stukje mooier. Blauw is blauw… en groen is groen.

Ik zag een Acu laser bij de makro staan voor 279. Het is een wat ouder model, maar voldoet nog prima. Echter is het wel noodzakelijk om er wat geheugen bij te plaatsen. De 4500 heeft bij mij 64 mb geheugen, en dat is voldoende voor een vol a4 vel met foto.
De epson heeft 12 mb, en daarbij krijg ik een geheugen foutmelding als ik teveel wil afdrukken.

Dus kijk goed naar het geheugen van de printer. Vooral de kleurtjes gebruiken wat mb’s.
De epson is zover ik weet trouwes aan te sluiten met de usb kabel op een airport station en als rendevouz printer of bonjour te gebruiken.

De printers die jij opnoemt ken ik zo niet, nogmaals voor het grote werk is genoeg geheugen belangrijk in een printer.

syriani, hier is een topic met praktisch dezelfde vraag. Mocht het antwoord op jouw vraag daar niet instaan, dan kun je je vraag daar even opnieuw stellen. [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=65004&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]Welke kleuren laserprinter?[/url]