Welke laptop moet ik nemen??

Ik kan via een vriend aan een Powerbook 12 inch 1 ghz en een Ibook 12 inch 1.2 ghz komen. Welke van de 2 moet ik nemen??

ligt er een beetje aan wat je met de laptops wilt gaan doen lijkt me, en wat de prijs van beide apparaten is?

De iBook. De moederborden van de 12"ers zijn hetzelfde. Ga dus voor snelheid. Het belangrijkste verschil is de externe video, di in de PB een vergroting van je desktop betekent (screen spanning), en in de ibook alleen laat zien wat er ook op het ingebouwde scherm staat (mirror). Maar dat is met een hack te veranderen, de video kaart die er inzit kan de screen spanning prima aan. Als je garantie toch al verlopen is houdt niets je meer tegen (als je garantie niet verlopen is kan Apple moeilijk doen als je de screen spanning hack hebt geinstalleerd).

Als de prijs gelijk is zou ik toch ZEKER voor de Powerbook gaan.... de iBook is ookerg fraai maar de Powerbook is net wat zwaarder en daardoor beter geschikt voor het wat zwaardere werk.

Wat een snelle reacties. Prijsverschil van beide laptops zijn minimaal, PB is 30 euro duurder. Ik doe eigenlijk de normale dingen zoals ilife, itunes, surfen, office en heel soms een btje photoshop dat zijn de dingen die ik met de Ibook of PB wil gaan doen.

Als het MAAR 30 euro verschil is niet aarzelen en ONMIDDELIJK die PB nemen. Waar haal je die geweldige deal eigenlijk vandaan?

De iBook is € 1500 euro en de PowerBook € 1530 :bigsmile:

[quote:01d2ef4ca6="SebastiaanV"]De iBook is € 1500 euro en de PowerBook € 1530 :bigsmile:[/quote:01d2ef4ca6]1500 euro voor een iBook met 1ghz ? Nou voor dat geld nam ik een nieuwe Powerbook 12" met een superdive en 80 gb schijf.

Lijkt me dat je beter een nieuwe kan kopen. 1500 euro is duurder dan nieuw. Zitten er swarovski kristallen op je beeldscherm ofzo ?

Ja.... nieuw kost een 12 inch PowerBook 1599 euro..... Die 'vriend' probeert je op te lichten!!!! De nieuwste MacBook Pro (15 inch Intel laptop) kost 2139 euro.... 500 euro duurder maar behoorlijk sneller dan de G4 serie én je hebt een groter en helderder scherm.

Dus braaf tegen die vriend zeggen dat hij met zijn ‘aantrekkelijke’ aanbod je bipsje mag kussen en even doorsparen voor de MacBook Pro.

euh, dit was een grapje :o

Mis ik iets of is dit een belgenmop?

Als je veel typt zou ik ook voor de powerbook kiezen. Heerlijk toetsenbord. Gaf bij mij de doorslag toen ik moest kiezen. Stuurvlakje vind ik ook heel fijn (ik gebruik nooit een muis). Ik weet niet hoe dat bij de iBook is. Even proberen zou ik zeggen.

Jongens bedankt voor alle informatie. Ik heb besloten om ze allebei maar te nemen voor een mooie prijs van 1150 euro. Is een goede deal toch?? Die PB houd ik lekker voor mezelf en die Ibook geef ik aan mijn vriendin. Hoe zit het met Applecare, eentje loopt nog tot oktober 2006 en de andere tot maart 2007. Die gegevens staan nu nog op zijn naam, kunnen die gegevens op mijn naam gezet worden??

De sjiekere look van de PowerBook is velen ook een lieve cent waard, zo blijkt. De aluminium Powerbookjes zijn dunner, maar verlangen wel een voorzichtiger behandeling. Ga de berichten alhier aangaande gevallen Powerbooks die verbogen zijn maar eens na. Ze willen nogal eens uit de second skin glijden... Qua klappen kan de polycarbonaat iBook meer hebben, al is de toplaag weer krasgevoeliger.

Je zult dus even moeten zeggen in hoeverre je ermee gaat slepen en hoe je dacht het bookje te transporteren.
Ach, en omdat er zonet een paar in een prijzengrap zijn getuind: wat mogen ze nou ècht kosten? (en in hoeverre zijn ze verder aangekleed met RAM, airport, BT etc.)
Al kun je bijna geen verkeerde keuze maken: geen van beide is een straf!

[quote:e9b296b969="fistkikker"]De iBook. De moederborden van de 12"ers zijn hetzelfde. Ga dus voor snelheid. Het belangrijkste verschil is de externe video, di in de PB een vergroting van je desktop betekent (screen spanning), en in de ibook alleen laat zien wat er ook op het ingebouwde scherm staat (mirror). Maar dat is met een hack te veranderen, de video kaart die er inzit kan de screen spanning prima aan. Als je garantie toch al verlopen is houdt niets je meer tegen (als je garantie niet verlopen is kan Apple moeilijk doen als je de screen spanning hack hebt geinstalleerd).[/quote:e9b296b969]

Dit geldt toch ook voor een beamer?
Dus wat je hier schrijft dat op het ingebouwde beeldscherm wat anders ziet dan op de beamer?

Of begrijp ik het niet helemaal?

dat begrijp je goed, maar voor het werk met een beamer kan het fijn zijn om juist niet screenspanning te hebben. denk maar aan een presentatie waar bij elke slide de extra informatie voor de spreker staat.

Ik zat te denken aan een ibook 14" eigenlijk, maar het is het dan voor zulk werk beter een 12" powerbook te kopen dan een ibook?

Ik heb het nodig in een kerk om liedjes te laten zien op de muur.
Nu hebben we nog zo`n oud ding met van die bladen, enz.
Maar we willen over gaan om gewoon via de laptop dat te doen dus.

[quote:a2e9c809b8]Nu hebben we nog zo`n oud ding met van die bladen, enz.[/quote:a2e9c809b8] dat noemt men een overheadprojector :)

Oke kon er even niet op komen.

[quote:b0fbcefac9="domien"]Ik heb het nodig in een kerk om liedjes te laten zien op de muur. [/quote:b0fbcefac9]

leve zangboekskes !!!