welke laptop

hallo ik heb mijn broer zo gek gekregen om na jaren lang overstappen naar mac net als ik maar hij wil een laptop omdat hij veel reist en hij heeft een klein budget rond de 450 euro :roll: op marktplaats stond een powerbook g4 400mhz met 1gb werkgeheugen!!! kun je hier goed op photoshoppen of is een ibook g4 800 mhz dan beter met 512mb en die heeft wel een lkr klein scherm 12'' wat is jullie raad????[/url]

Je kan toch nooit wonderen verwachten van €450

Photoshop op 12"? Tja, het is een beetje behelpen...

Het belangrijkste: wat is je broer nu gewend? Als hij nu ook op een resolutie werkt van 1024*768 dan is de 12" geen belemering meer. Ik zou voor die G4 gaan, die is gewoon veel sneller. Ram geheugen kun je 2 over 2 maanden ook uitbreiden en dan is dat probleem ook verholpen. Trouwens, het kan zijn dat de G4 in aanmerking komt voor een nieuwe gratis accu. In dat geval zou ik helemaal voor de G4 gaan! https://support.apple.com/ibook_powerbook/batteryexchange/?

hij is nu een celeron gewent 1.5 ghz!!!!

Met welke resolutie en schermdiagonaal? En hoeveel werkgeheugen heeft hij nu?

de resolutie zou ik niet weten maar hij werkt op een 15'' crt met 512 mb werkgeheugen

Dan is het aannemelijk dat de resolutie 1024*768 zal bedragen. Op de 12" TFT scherm ziet hij dus evenveel als op zijn 15" crt. Als de iBook er goed uitziet, zou ik daar voor gaan.

bedankt voor het snelle reageren en het duidelijk antwoord geven bedankt :D

Het is toch macbook, en geen iBook?

Een MacBook voor 450 euro? Waar??? :P

[quote:b3c3ea3729="jappo"]Het is toch macbook, en geen iBook?[/quote:b3c3ea3729]Voor €450,- is het maximale een iBook.

Adobe CS1 draait al prima op een iBook 1.2Mhz, weet ik uit ervaring.
Andere vraag is: wil je echt photoshoppen op een schermpie van 12" of 14" ?
Het kan wel, want ik doe het. Maar ik kan wel terugvallen op een iMac 20".