Welke luidsprekers kopen?

ik heb een imac 20" intel een paar maand en wil graag luidsprekers kopen erbij, maar weet niet juist welke.

Ik had gedacht aan deze van harman cardonn in doorzichtig plastic.

Suggesties? :slight_smile:

ga ergens luisteren , das de enige manier om het te kunnen beoordelen , is mijn suggestie ;-)

dia harman/kardon's zijn wel echt goed! eens geluistert in IT PRO... Mooi ding enorm geluid (het kan heeeeeeeel luid!) nu al te vinden voor 150 euro... Natuurlijk kan je ze best testen zoals iAgree zij.

Ga zoals iAgree schrijft naar een winkel en luister en kijk. Dit is de beste manier. Veel succes.

Als je niet zo'n enorme portemonnee (hoe je het ook schrijft...) hebt, kan je ook een goedkoop 2.1 setje kopen. Ik heb d'r eentje aan de Airport Express hangen van 30 euro... Komt heel goed geluid uit, dus wat dat betreft...

Misschien is deze handig: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=997387

ik heb die doorzichtige harman/kardon soundsticks ZIJN ECHT TE FIJN :D heel goed, werken perfect, de muziek komt er perfect uit! KOPEN DUsss.... 8)

heb die ook van harmon kardon. Echt perfecte speakertjes voor bij de mac. Bass speaker staat hier onder in de kast (achter deurtjes), ding heeft power zat om er doorheen te breken ;)

Super dingetjes.

het geluid van de meeste harmans is super, ik heb hier een 15 jaar oude Harman/Kardon versterker staan waaaw! maar dat ding begint wel stilaan kaduuk te worden... Hopelijk is dit niet zo bij de nieuwe. maar ik kan Harman/kardon zeker aanraden! Maar als je echt veel geld hebt dan moet je B&O kopen.... :evil:

[quote:7b7e6e5936="iWordfreak"]Maar als je echt veel geld hebt dan moet je B&O kopen.... :evil:[/quote:7b7e6e5936] Je leest toch veel dat B&O overroepen is hoor...

B&W is naar het schijnt meer waar voor je geld.

jah, ik zou dat ook niet kopen hoor... geeft wel goede sound, maar inderdaad een beetje voor....(snobs)

Harmon Kardon is zeker niet meer wat het vroeger was, ze hebben een andere weg gekozen. Over goede luidsprekers gesproken kijk eens bij Edirol.

Die soundsticks van Harman Kardon zijn inderdaad prima maar het is net als met geluidsboxen (persoonlijke smaak dus). Zelf gaan luisteren.

En B&O is gewoon een gehypt veel te duur merk. Kwaliteit staat absoluut niet in verhouding met de prijs die ervoor betaald moet worden; het ziet er alleen vernieuwend uit.

Voor goede Hifi geluidsboxen moet je toch echt B&W of Keff kopen.

Van het weekend met mijn Ipod mini naar de winkel gegaan om de verschillende speakerssets uit te proberen. Moet zeggen dat de IpodHifi het beste klonk maar vind ik nou niet het toonbeeld van schoonheid. Die Bose set viel ook tegen (is ook zo’n gehypt merk)

ik zou es bij al die andere draadjes kijken die hier al over geweest zijn....echt massa's !!

precies, er zijn veel draadjes maar kijk bij nieuwe speakers niet of het allemaal heel hard kan. maar een breed bereik en toonzuiverheid zijn veel belangrijker.. verder zijn er verschillende merken met allemaal hun eigen karakter, luister wat je mooi vind en kies het voor jou gehoor zo goed mogenlijke setje.

succes

Je kunt ook eens naar een audio/muziek winkel gaan. Vanaf zo een 150 euro kun je monitorspeakers kopen. Deze luidsprekers hebben) meestal een eigen versterker en hebben de naam om zeer objectief te zijn. helder en natuurlijke weergave dus. Natuurlijk geldt: Des te meer geld je te besteden hebt.... U raadt het al:) Voor het gewone iTunes en spelletjes werk is een standaard set voor onder de 100 euro te krijgen bij iedere Applestore of gewone PC zaak! In de klasse onder 100 euro maakt het allemaal niet zo vreselijk veel uit alhoewel je met goed luisteren wel eens een beetje verschil kunt tegenkomen. Succes

Ik zag vorige week de JBL Creature II bij Dynabite staan voor Euro 79,-. Veel Maccers (incl. ikzelf) zullen de witte exemplaren hebben. Een prima geluid en ze passen goed bij het uiterlijk van de iMac (beter dan de Harman/Kardon Soundsticks vind ik). Er zijn op internet misschien zaken te vinden waar ze nog goedkoper zijn, maar je kunt ze dan wel gelijk menemen.

Het beste geluid krijg je natuurlijk door hem aan te sluiten op je stereo installatie, is misschien wat gekloot met draden en/of airport express,

maar zeker de moeite waard! Dan kun je pas echt knallen.

Ik denk dat ik die soundsticks van harmann kardon zal kopen, maar vind wel dat die van JBL creature II er beter bij passen. Maar kzal eerst en vooral een keer gaan luisteren naar allemaal :D

Ik heb zojuist deze:

Logitech Z4
http://reviews.cnet.com/Logitech_Z4/4505-3179_7-31516456.html
[img:af3455055e]http://static.ubid.com/vximg/1_10059578_0.jpg[/img:af3455055e]

70 euro, heel goed geluid en leuk design + mooie ‘‘controller’’, ook in wit verkrijgbaar.