Welke merk digitale camera heb je?

Ik heb sinds een week een Canon Ixus 400. In 1 woord gewelding ding!!! En ik vroeg me eigen af wat is het meest gebruikte merk onder de apple gebruikers en waarom??

Canon Powershot A70.

De meest perfecte kruising tussen snapshot- en poweruser-camera.
Erg veel mogelijkheden voor een redelijke prijs.
Werkt lang op een set batterijen.

Minolta Dimage 7i

Canon PowerShot S50, ook geweldig ding, 5 megapixels, 512 Mb CompactFlash kaart... :P

Sony DSC V1

5 megapixel
4x optische zoom
1.7x teleconverter
2x 128 Mb MemoryStick

Een Nikon 4500

Ik heb zitten twijfelen of ik niet een modelletje hoger zou nemen (5700 of zo) maar het feit dat dit een broekzakcamera (!) is met heel veel handinstelbare functies gaf de doorslag. Bovendien was ik al erg gewend aan de deelbare camera. Absoluut superieure macrostand.

Ik heb geen wensen. Alles wat ik meer wil valt buiten de mogelijkheden van zo’n camera (lichtsterkte, langere optiek, snellere reactie van de sluiter) Daarom zit er een D10 aan te komen die mijn oude en zojuist overleden Canon EOS 650 gaat vervangen

Kodak EasyShare CX4200. Ik gebruik 'm hoofdzakelijk voor losse shots bij een e-mailtje, of op dit forum. Voor de rest kan ik nog weinig zeggen, ik heb de kamera net enige dagen.

Canon A60,de goedkopere tweemegapixelversie van de A70(die KarelWillem heeft)met een 64 mb compact flashkaart en de standaardkaart van 16mb.PERFECT

Ik ben in het gelukkige bezit van 2 digitale camera's maar de NIKON heeft daar ruimschoots de voorkeur. Het is een 880 model en hij bevalt zeer goed, niet te overtreffen (bij een betaalbare camera) in de macro stand!!

De tweede is een hp 815 (van de baas gekregen) en dat is een leuk ding voor buiten en als je niet al teveel eisen hebt, de flits is heel slecht en de batterij is leeg als je erna kijkt…Maar als tweede toestel heb ik er geen problemen mee :wink:

fujifilm F401

super ccd chip 4.1 megapixel.

lekker simpel en lekker snel

Canon PowerShot S30

Sinds april 2002; fantastisch ding. 200% tevreden.

Sony DSCP 8

voor mij…PERFECT!!!

Nikon 5700 Goede zoom en macro, 5 milj pixels. Wel wat groot maar goed in te stellen.

Casio Exilim Z3 gehad, maar kapot gevallen. Nu Minolta XT... Lekkere kleine camera's, makkelijk mee te nemen in je broekzak.

Ik had een (oude) Fuji MX600-Zoom (1.5 MPixel), maar overweeg een andere. De DSC-V1 lijkt me wel wat. [quote:8ca32cac27="unSOUND"]Sony DSC V1[/quote:8ca32cac27] Hoe bevalt ie, unSOUND??

Nikon coolpix 995 met 144 mb in een woord super Gekocht omdat ook mijn andere apparatuur bijv. externe flitser er op past voor de extra uitbreidings mogelijkheden.

Tot nu toe behoorlijk goed... maar ik doe m'n analoge Nikon F70 nog niet weg... ik doe in mijn vrije tijd nog wel eens Ferrari's en Militaire luchtvaart spotten, en dat is toch net te hoog gegrepen...

ik heb een paar foto’s online gezet, op vol formaat. die zijn overigens wel op de auto stand genomen, je kunt tevens alles aanpassen: 100 - 800 ASA, sluitertijden, diafragma, valt me nog niet tegen.

kijk maar eens op: www.home.zonnet.nl/heukelum42

Ik hoop uiteindelijk een Nikon D1 aan te kunnen schaffen, omdat ik inmiddels aardig wat Nikon AF accesoires heb. Maar die is mij nieuw nog te duur, en tweedehands zie je hem nog niet zoveel.

Al vijf jaar een Olympus C-1400L, nog 1.4 megapixel, maar wel goed resultaat. Ik hoop binnenkort de Fuji Finepix S2 te kunnen kopen. Kunnen ook al m'n oude Nikon lenzen weer uit de kast.

Canon G5

5 miljoen megapix.
Naast automatisch fotograferen, ook handmatig in te stellen.
Er is een mogelijkheid om losse lenzen op te zetten. Ook zit er een ‘snelle’ modus op (veel foto’s achter elkaar maken) een Macro-modus (kleine objecten, sterk vergroten). werkt perfect met MAC.
Erg blij met nieuw speeltje dus…

[color=red:f952233f1f]Zit er bij jullie Canon-gebruikers iemand die een accu gebruikt van het type NB-5H (6V 650mAh)

Die heb ik uit een kapotte Canon digi-camera overgehouden en is zo goed als nieuw en helemaal voor nix. Bewaar hem voornamelijk uit miljeutechnische redenen en om iemand blij mee te maken (de reserveaccu voor mijn Nikon kost gewoon 72 euri!)

Hebben?? Stuur me een PB[/color:f952233f1f]