Welke mobiele telefoon + operator heb jij?

[quote:4fab473b45="FreekMac"]Even vraagje tussendoor: Heeft iemand ervaring met het versturen van bestanden 'in the middle of nowhere' met een PowerBook (G4 17" 1.33 GHz OS10.3.6) en een SE K700 via BlueToet? Komt bij ons soms voor dat er op lokatie (geen stroom of internetaansluiting, bv midden in het bos) gefotografeerd wordt en dat de klant even 'mee wil kijken' en om een lowresje vragen. Die zouden we dan willen mailen vanaf PB via de K700.

(PS: bellen via Vodafone of KPN ivm beste bereik.)

[size=9:4fab473b45][edit]metdankaanmacdaddy… sprong in de tijd gemaakt, systeem blijkt zonder stroom ipv stoom te werken [/size:4fab473b45] :wink:[/edit][/quote:4fab473b45]

Dit gaat eigenlijk een beetje off-topic, maar ok.
Ja, dat werkt perfect! Met mijn Nokia 3650 via Bluetooth bestanden op het KPN GPRS netwerkt versturen en internet opgaan werkt zonder problemen bij mij.

Ik heb een oude Siemens MT 50 met een t-mobile pre-paid geval nieuwe telefoon is heel hard nodig want de geluidskwalieit gaat snel achteruit :? wil graag een Sony-erricson T610

SE T630 met Telfort Samenbellen. Maandelijks €7,50 en daar boven op de bel-, sms- en gprskosten. Alleen al voor gprs heb ik Telfort: €1,50 per MB zonder extra maandelijkse kosten of wat dan ook. Maarja, had dit abo ook afgesloten omdat ik stage liep en niet zoveel belde om kosten te drukken. Stuurde meestal een emailtje vanaf de telefoon. Binnenkort stap ik over naar een "normaal" abo, ook bij Telfort. Voor de rest ook nog geen problemen gehad met ze.

klopt op de houten tafel af

De T630 doet goed wat ie hoort te doen met extra’s. Vooral rijden met het BT autootje blijft leuk :smiley:
(Kan tegenwoordig ook online: CAR-100)

Nokia 6820... met een Vodafone 50 abbo.

[img:5057c221e7]http://ner.pl/im/nokia/6820_2_b.jpg[/img:5057c221e7]

En een Nokia 9210i, zonder abbo, maar deze neem ik soms mee ipv de andere.

[img:5057c221e7]http://celler.ru/phones/images/photos/9/230b.jpg[/img:5057c221e7]

[img:e6080f46c4]http://ner.pl/im/nokia/7210_3_b.jpg[/img:e6080f46c4]

Die blauwe, de Nokia 7210
heb m al meer dan een jaar, en moet nog een dik half jaar voordat mijn 2jarig abbonnement is afgelopen.
Duurt lang!!!
Heb bij Orange Free €30 abbon.
Tja wat ik er van vind… ga meestal over die 30 euri heen, nadeel van abbo. Gratis sms-en in de weekeinden is wel een mooie actie van ze.
Heb m nog verzekerd maar dat wil ik niet meer, ik heb m vaak door de lucht zien vliegen, raadsel dat ie t nog steeds doet, zonde van de verzekering dus… of niet…

Nokia 6610 van het werk, geen idee wat voor soort abonnement maar in ieder geval KPN en prive een siemens S55 met KPN Moblelplus abonnement. Ben over allebei heel tevreden, de Nokia voelt wat degelijker aan en heeft lange standby tijd. De S55 is ook prima, met bluetootth verbonden met m'n powerbook. Heeft wel een kortere standby tijd dan de Nokia maar dat komt waarschijnlijk ook doordat bluetooth permanent aan staat.

een oude Sony Ericsson T68i met een Hi 20 abo (voor 10 EU in de maand :) )

[img:f37a8e90d6]http://bluetooth.incredishop.com/Sony-Ericsson-T68i.jpg[/img:f37a8e90d6]

ik gebruik GSM, GPRS en Bluetooth, en alles naar volle tevredenheid,
behalve dat KPN/Hi qua factureren nog wel wat kan verbeteren :x
onvangst is verder prima…

midden in het bos Bluetooth & GPRS of
via GPRS m’n email checken ‘when abroad’ werkt allemaal prima trouwens

[img:b5abb045d1]http://nl.samsungmobile.com//mobile_phone/sgh-e600/images/ph_E600_gray.gif[/img:b5abb045d1]

Samsung E600 met abbo HI 20 hier! Ben er erg tevreden over… :lol:

[quote:177799cd4d="lampje"]een oude Sony Ericsson T68i met een Hi 20 abo (voor 10 EU in de maand :) )[/quote:177799cd4d] [quote:177799cd4d="Scriptkipje"]Samsung E600 met abbo HI 20 hier! Ben er erg tevreden over... :lol:[/quote:177799cd4d] Ah, hier dus meer mensen met Hi 20.

Vinden jullie het ook niet erg vervelend dat het beltegoed niet tussentijds opvraagbaar is?
Ik zou dus eigenlijk aan het einde van de maand gewoon willen weten hoeveel minuten ik nog over heb van die 125. (Kan ik mn oma e.d. nog even bellen in de trein :stuck_out_tongue: )

Ik heb een Nokia 6310i, opvolger van mijn 6210, beiden probleemloze toestellen die het al jaaaaaren probleemloos doen. Lekker heldere menustructuur. Geen enkele reden om Nokia de M$ van de mobieltjes te noemen. Sinds kort een SE T630 met een duosim (de Nokia past in mijn carkit...) die na wat wennen aan de menuutjes ook wel lekker werkt.

Abbo zakelijk van Ben -T-Mobile in zo’n cluster waarmee je elkaar gratis kunt bellen.

Verder zwerven hier in huis nog een Debitel-vodafone abbo en een aantal vodafone prepaid kaartjes rond met een oude Siemens M35 en Nokia 6210.

De Siemens is de minste van allemaal: lastige bediening en vervelende knopjes.

-operator

Nu Orange, binnenkort weer Telfort met een Nokia 3100

In mijn woonplaarts heb ik (of bezoekers) helaas soms problemen met tot nu toe alle netwerken: meestal door overbelasting(!) van de mast. Goede ontvangst, toch niet kunnen bellen. Wellicht is dat binnenkort opgelost met UMTS.

Ik woon midden in een stadscentrum met flink wat bedrijvigheid, een hand vol universiteitsgebouwen en heeeeel veel studentenhuzien om de hoek. Er wordt daar heel wat afgel*ld in die mobieltjes. Verder had Vodafone voorheen ook problemen in de trein tussen Amsterdam en Rotterdam ter hoogte van Voorschoten heb je geen verbinding…maar weer wel in de Schipholtunnel(de buis dus) en daar zie je Orange/Telfort/T-mobile bellers de telefoon van het oor afhalen.

• diensten

Voornamelijk bellen en een paar keer per maand sms-en.

- Een Sony Ericsson T68i Prima ding, is al wel 2x vervangen omdat de interne attenne niet goed was. Heb nu eindelijk een goeie.

• Orange abo
    Ben ik niet echt tevreden over. Wel fijn dat je je tegoed onbeperkt kan meenemen en ook kan opvragen hoeveel je al verbruikt hebt . Alleen… dat bereik… Kom geregeld in Zeist, waar een hele wijk bijna geen ontvangst heeft. In Sneek ook bar en boos. In Ermelo ook net niet genoeg… Dan wordt het dus weer bellen met de T68i van m’n vrouw die bij Hi zit (vrijwel altijd ontvangst!).

[quote:2d444613b1="pepe"]- Orange abo Ben ik niet echt tevreden over. Wel fijn dat je je tegoed onbeperkt kan meenemen en ook kan opvragen hoeveel je al verbruikt hebt . Alleen... dat bereik... Kom geregeld in Zeist, waar een hele wijk bijna geen ontvangst heeft. In Sneek ook bar en boos. In Ermelo ook net niet genoeg... Dan wordt het dus weer bellen met de T68i van m'n vrouw die bij Hi zit (vrijwel altijd ontvangst!).[/quote:2d444613b1] Precies, ik woon in de nieuwbouw van Culemborg, en had hier met mijn Orange PrePaid ook last van. Voor mij dus de rede om over te gaan op KPN. Nogal vaag is dan wel die nieuwe reclame van Orange. Hierin zeggen ze het volgende waar ik dan wel weer smakelijk om kan lachen; "We willen graag dat u klant wordt, maar nog veel liever dat u klant BLIJFT." Nou, dan zullen ze eerst eens wat aan de dekking moeten doen, dit slaat werkelijk helemaal nergens meer op Orange! :x :?

toch vreemd. Ik heb Orange omdat het de enige aanbieder is die bereik heeft bij mij op kantoor in Almere Buiten. KPN en Vodafoon allebei een streepje zodat hij wel overgaat maar wegvalt zodra je 'm oppakt. Verder alleen een keer bij in de bossen bij Zeist geen ontvangst gehad een paar jaar terug, samen met metsen die met Vodafoon daar ook geen ontvangst hadden, verder heb ik overal, altijd goede ontvangst. Ligt er kennelijk aan waar je komt....

ik heb al sinds 1998 hetzelfde abonnement bij eerst Ben en nu T-mobile. Altijd tevrede geweest, daarom niet nodig om te wijzigen. Had eerst een nokia 6110, maar nu 7650 (ook alweer 2 jaar). Ik vind het een fijne telefoon, de meeste mensen vinden hem te groot... Hij kan veel, qua agenda functie is echt fantastisch. Het is eigenlijk een soort mini pda. IK BEN SUPER TEVREDE!

Dat commentaar krijg ik dus ook altijd op mijn 9210i....

“Jeetje, wat een koelkast !”

Joh, weet je hoe groot mijn binnenzak is ? Daar gaat ie makkelijk in. En wat heb je aan zo’n innimini ding, waarvan de microfoon bij je oorlel zit, omdat hij niet groter is, en je met je duim 5 getallen tegelijk indrukt ?

[quote:3519c698f1="unSOUND"]Dat commentaar krijg ik dus ook altijd op mijn 9210i....

“Jeetje, wat een koelkast !”

Joh, weet je hoe groot mijn binnenzak is ? Daar gaat ie makkelijk in. En wat heb je aan zo’n innimini ding, waarvan de microfoon bij je oorlel zit, omdat hij niet groter is, en je met je duim 5 getallen tegelijk indrukt ?[/quote:3519c698f1]
Goh, dit herken ik, vandaar ook die lompe 6600 van mij…

Maar hebben jullie dan ook, dat die mensen eerst helemaal los gaan over je koelkast, maar daarna zien wat ie kan en hoe fijn die is en dan helemaal er op terug komen en gaan klagen over dat ze die van hun nooit kunnen vinden in hun zak, enz enz. Ik klaag nooit over mijn nokia 7650!

Mja... 8)

Ik klaag nooit over mijn 9210i, het was dan ook een bewuste keuze...

En het commentaar over formaat blaas ik altijd weg met de simpele respons:
“Vroeger moest het apparaat van man groot zijn… probeer je nu klein in de mode te krijgen zodat je er weer bij hoort ?”