Welke motion instelling

Wat is de beste instelling als je een motion project exporteerd naar een mov bestand. In project properties kan je 8, 16 of 32 bit instellen en onder "view" draft, normal en best. Ik heb alles geprobeerd maar zie eigenlijk geen verschil in de mov's. Welke instelling is aan te bevelen en geldt die ook als je het motion project in Fcp trekt? Uiteidelijk wordt het voor DVD en /of broadcast gebruikt.

De 'beste' instellingen bepaal je zelf. Ik weet niet hoe het zit met DVD Studio Pro, maar volgens mij kun je in Final Cut Pro rechtstreeks je Motion project inladen en maak je vanuit FCP gebruik van de bronbestanden van je Motion Project. Geen noodzaak dus om eerst vanuit Motion te exporteren.

Dat hoeft inderdaad niet maar het komt wel eens voor dat ik iets wil exporteren. Blijft de vraag hoe ik Motion het best kan istellen. Als ik dat op 32 bit doe heb je extra lange rendertijd, de videokaart trekt het bijna niet en het resultaat is niet veel beter dan instellen op 8 bit. Ik vraag mij dus af of ik iets verkeerd doe.

In FCP kan je de rendersettings zo aanpassen dat bv gradients uit Motion egaler worden, maar ik wil eigenlijk zeker weten dat het uitgangspunt het beste is wat ik kan bereiken.

8, 16 en 32 bit slaan op het kleurbereik. Sommige effecten werken beter onder 32 bit dan onder 8 bit maar andere kunnen weer niks met 32 bit. In [url=http://www.videocopilot.net/tutorials/earthquake_with_32bpc/]deze[/url] tutorial wordt uitgelegd hoe het precies zit (ook al wordt hier gewerkt met After Effects, het principe is hetzelfde).

Exporteren hoeft dus niet als je het motionbestand gebruikt in Final Cut Pro, maar als je wilt gaan exporteren zou ik uiteraard altijd voor ‘best’ gaan (al werkt die instelling op een of andere manier niet op mijn MacBook, krijg dan een zwart scherm)
Je Final Cut Pro timeline wordt in ieder geval wel wat sneller als je het eerst exporteerd…

Je bedoelt best onder "view" ? Als je dat aanvinkt worden met name zooms van bv illustrator bestanden inderdaad beter.

Ik zal eens op de link gaan kijken,
bedankt.