Welke muis voor videobewerking?

Ik ben op zoek naar een goede muis voor het werken met Final Cut Pro. (Binnenkort komt mijn G5 eraan) Ideeën, ervaringen, suggesties?

Bedankt,

Wolf

Als je een goede investering wilt doen in ee muis probeer dan eens een tekentablet. Ik werk sinds een aantal jaar met een Wacom Graphire 2 voor onder andere grafisch vormegeven. Doordat je met een pen werkt kun je heel secuur werken. Het is even wennen, maar als je de smaak eenmaal te pakken hebt, wil je niet anders! Succes ermee.

Dank je, ik heb in het verleden met een tablet van Trust gewerkt. Dat ging aardig, totdat ie steeds vastliep, uit zichzelf dingen aanklikte etc. Sindsdien geen pen meer gebruikt. Hoe zit het overigens met de rechtermuisklik met zo'n pen? (Op die van mij zat wel iets maar dat werkte niet lekker...)

Probeer de fijne muizen van Logitech, preciezer dan die van Apple en je hebt meer knoppen (nooit meer control-klikken voor een contextueel menu!).

Verder is een Contour Shuttle Pro misschien handig. Ik gebruik hem zelf in Final Cut Pro en After Effects.

Interessant artikel over tablet in de nieuwste macfan (nr.51).

Denk dat ik een ‘kleintje’ zal aanschaffen.

Davedive

Bedankt, mannen, ik zal me er eens in verdiepen. Nog een bepaald type Logitec muis, Zakalwe?

Ik vind persoonlijk de Wheel Mouse serie (heet tegenwoordig MX300) het fijnst, niet te groot, geschikt voor linker en rechterhanden, precies, etc.

Maar je moet gewoon eens naar een winkel gaan waar ze er een paar van hebben en kijken welke je het fijnst in de hand vind liggen.

De wheel mouse optical scrollt ook prettig vind ik. Ligt lekker in (mijn) de hand en heeft goede, eenvoudige software. Niet duur: 24 Euri ofzo. Het enige nadeel vind ik dat de muis licht grijs is en mijn iMac wit. Maar daar valt mee te leven.

Dick

[quote:ee9b633c42="Dick de Roos"]Het enige nadeel vind ik dat de muis licht grijs is en mijn iMac wit.[/quote:ee9b633c42]