Welke printer voor OSX/Windows

Ik wil eigenlijk een printer aanschaffen omdat ik printen via een andere pc behoorlijk lastig vind. Ik ben student dus het moet een niet te dure printer zijn en de inkt moet ook nog eens redelijk betaalbaar zijn. Ik wil 'm gebruiker onder OSX en eventueel Windows. Het hoeft geen superprinter te zijn, gewoon wat school dingen afdrukken etc. Iemand een suggestie?

[quote:04cac8cdad="kenmasters"]Ik wil eigenlijk een printer aanschaffen omdat ik printen via een andere pc behoorlijk lastig vind. Ik ben student dus het moet een niet te dure printer zijn en de inkt moet ook nog eens redelijk betaalbaar zijn. Ik wil 'm gebruiker onder OSX en eventueel Windows. Het hoeft geen superprinter te zijn, gewoon wat school dingen afdrukken etc. Iemand een suggestie?[/quote:04cac8cdad]

Als je het nog kan krijgen (heb het jaren geleden bij Machouse gekocht):
een OkiPage 8iM. Een piepkleine laser (eigenlijk een LED) printer. Je kan zowel op PC (parallel) als USB (PC & Mac) aanknopen
Uitstekende kwaliteit uitdraaien en lekker rap. Voordeel is dat de toners ook lekker goedkoop zijn: ca. 20-30 euro en je doet er echt eeuwen mee! (weet niet eens meer hoeveel precies want ik gebruik nog steeds de originele toner. Heb wel een reserve toner in de kast liggen!)

Kostte toen nieuw zo’n 700 guldens. Misschien heeft Machouse nog eentje liggen?

Klinkt goed, maar 700 gulden is helaas niet in mijn budget. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

[quote:95fac4d915="kenmasters"]Klinkt goed, maar 700 gulden is helaas niet in mijn budget. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.[/quote:95fac4d915]

wat dacht je van een 2e hands Oki? zoek ze op viainternet. Er is vast wel ergens eentje te koop? Of onderhandelen met Machouse?

Epson heeft ook goede printers, met USB en zo'n PC-aansluiting dus kun je er allebei mee werken. Heb ik hier thuis ook staan in zo'n configuratie.

Inkt kan wel duur zijn, maar als je een alternatief mark neemt, dat het best mee.

Frans

Er zijn tegenwoordig printers voor pakweg 40 euro. Lewmark heeft er zo eentje en die is zeker goed genoeg voor eenvoudig printwerk én daarenboven compatibel met Mac en pc. De inktpatronen kan je best navullen met goedkope inkt.