Mijn vader wil zijn eigen webserver beginnen, teminste de server en site’s lopen al,
nu de snelheid nog.
hij heeft nu een verbinding bij chello lopen, ik heb hem al vaak genoeg gezegd dat hij er weg moet gaan want het schiet gewoon niet op.
nu is de vraag wat is de beste keus…
er komen aardig wat sites op te staan tot nu toe al 8.
de snelheid is belangrijk omdat er best grote bestanden doorgevoerd moeten worden en daarnaast ook nog gebruik gemaakt moet worden van internet.
probeer TweakDSL of SpeedXS met de laatste surf ik heel prima, en met 1 Mbit upload kom je een heel eind. Toch zou ik m'n servers ergens op de AmsIX ofzo in een rekje schuiven.
Gewoon ergens in een datacenter zetten, bijvoorbeeld bij Trueserver, 2Fast of NXS. Opletten met welke backbones je verbinding hebt en of dat overeenkomt met waar je klanten zitten. Verder zou ik zorgen dat je een powerboot aansluiting krijgt, waarmee je via een webinterface je server kunt powercycelen.
Verder zijn de meeste datacenters wel 24/7 bereikbaar en goed beveiligd tegen brand e.d. Ik kan helaas geen bedrijf noemen wat ik je aan zou raden, want dat bedrijf is van mij zelf
Owja, de meeste bedrijven hebben liever geen servers in gewone kasten, dus je zult hem om moeten bouwen naar een rackmount kast.
zomaar een vraag maar wat zou zoiets ongeveer kosten je kassie in een datacenter zetten?
heb je daar wat meer info over? gewoon zomaar uit interesse, ben nog nix van plan ofso :wink:
Deze gasten zijn ook best goedkoop: http://www.superior.nl
is een goed bedrijf en ik heb goede ervarin mee.
@Mac_Freak: en waarom schiet het niet op met chello??
Het hang een beetje af hoeveel bezoekers je site gaat trekken. Ik heb gewoon een chello plus abbo en dan host ik 3 sites op mijn macie en dat gaat perfect. Je betaalt dan allen voor het domein en je internet abbo, je heb dan geen extra host kosten
[quote:46f9915cd8="astra"][quote:46f9915cd8="tricksel"]Voor érg goedkoop (geen ervaring met dit bedrijf verder):
[url]http://www.transip.nl[/url][/quote:46f9915cd8]
Jemig, die zijn wel heel erg goedkoop. Je zou toch gaan denken dat het dan aan iets moet ontbreken… [/quote:46f9915cd8]
er klopt idd iets niet,… er zit heel weinig dataverkeer bij…
en als je een 46U kast huurt,… dan moet je er naast de kast en dataverkeer ook nog bandbreedte per maand bij kopen… klinkt heel erg vaag aangezien hij wel op een 100Mbit uncapped zit.
[quote:5b46d0ddbc="HS-L"][quote:5b46d0ddbc="astra"][quote:5b46d0ddbc="tricksel"]Voor érg goedkoop (geen ervaring met dit bedrijf verder):
[url]http://www.transip.nl[/url][/quote:5b46d0ddbc]
Jemig, die zijn wel heel erg goedkoop. Je zou toch gaan denken dat het dan aan iets moet ontbreken… [/quote:5b46d0ddbc]
er ontbreekt niks,… maar je zit bij de laagste prijzen op een snelheid van 1MB/s…
en het lijkt me niet prettig om 46 u op 1mb/s te hosten… en er zit niet zo heel veen dataverkeer bij…
want dat is uiteindelijk waar je voor betaald.[/quote:5b46d0ddbc]
Persoonlijk vind ik 100 GB toch niet niks, voor die 39 euro per maand… Verder zitten ze gewoon bij RedBus in Amsterdam, een perfecte locatie (wij hebben er zelf ook een kast, via GVS), dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen…
Als ik dan zie dat je bij XS4ALL alleen tijdens kantooruren en mét begeleiding langs mag, kriebelt het toch bij mij; de hele tijd zo iemand over je schouder mee moeten laten kijken terwijl je met je servertje bezig bent… brr…
[quote:6628301ca6="astra"][quote:6628301ca6="tricksel"]Voor érg goedkoop (geen ervaring met dit bedrijf verder):
[url]http://www.transip.nl[/url][/quote:6628301ca6]
Jemig, die zijn wel heel erg goedkoop. Je zou toch gaan denken dat het dan aan iets moet ontbreken…
Heb op het moment server bij WideXS staan. Wel goed, maar dataverkeer is duur. Toch maar eens gaan rondkijken bij een upgrade van de server… :o[/quote:6628301ca6]
Is het bij WideXS nog steeds 27 graden binnen? En liggen de servers nog steeds op planken ipv in rekken? Ik heb mijn servers in Redbus staan (via Rokscom) en in Novaxess, bevalt beide erg goed. Daarvoor ook bij Trueserver gehad in Telecity, maar die was toch aan de dure kant.