welke router

hallo iedereen,

onlangs kwam er iemand van internet langs om de verouderde modems te veranderen en ik maakte van deze gelegenheid gebruik om een vraag te stellen over mijn router…

ik vroeg hem of het normaal was dat ik elke dag mijn router moest uit trekken/ resetten en hierop zei hij dat men router stuk was…

nu moet ik soms hem zelfs 2 tot 3 maal achter elkaar resetten vooraleer hij werkt dus denk ik eraan misschien een nieuwe router te kopen

momenteel heb ik een d-link router ( ik weet niet van buiten welk type )

laptop: macbook pro

ik ken hier echter niets van dus daarom dat ik met de vraag naar hier kwam :stuck_out_tongue:

Welke vraag?

[quote:9368a6088e="zorbatov"]momenteel heb ik een d-link router.[/quote:9368a6088e] Dramatisch slechte ervaringen mee... geef de volgende keer gewoon iets meer geld uit.

Een traditionele AirPort doet het prima! Bijna 100% garantie dat ie werkt en je hebt je hoogstwaarschijnlijk geen vragen te stellen!

Enkel is een AirPort-router nogal duur voor wat het eigenlijk slechts is.

Ik zou gaan voor een Linksys-router, die machientjes werken prima en de ondersteuning is ook goed (althans mijn ervaringen). Wel beginnen vanaf een bedrag van minstens 56,- euro! Anders koop je alsnog prul.

Koop een nieuwe en wel meteen eentje die IP v6 ondersteunt. Dan kun je wel weer even voort. Ik heb hier een oude Zyxel staan en die blijft maar doorgaan, draait als een diesel.

even ook misschien een vraagje tussenin

mijn d-link was nogal moeilijk " te installeren" maar eenmaal ik het wist lukte het wel

maar moet je voor alle routers ook van die onconventionele dingen doen??

ohja ik ken er nix van dus graag ook een beetje uitleg dan leer ik ook wat bij :slight_smile: duurder is MEESTAL wel beter maar dat heeft ook wel zijn redenen … :slight_smile:

is het trouwens belangrijk welke provider ik gebruik?

Heb zelf net een WRT160N van Linksys gekocht! Installeren is een eitje en je bent snel het net op! Aanrader :)

Ga voor D-Link DIR-655 of Linksys WRT160N. Ikzelf heb zowel een D-Link en een Linksys en heb veel betere ervaringen met D-Link.

Duw er eens een nieuwe firmware in. Wil wel eens helpen.

[quote:09034eff13="Svenitos"]Ga voor D-Link DIR-655 of Linksys WRT160N. Ikzelf heb zowel een D-Link en een Linksys en heb veel betere ervaringen met D-Link.[/quote:09034eff13] En desalniettemin adviseer je toch een Linksys :? ?

[quote:fd04678fd4="KingAchille"]Bijna 100% garantie dat ie werkt [/quote:fd04678fd4]

Dat maakte me even aan het lachen :slight_smile:

Vrijwel alle huis-tuin-en-keuken routertjes doen gewoon wat ze moeten doen naar prijsverhouding. Een Linksys WRT54G[b:403cfb219c]L[/b:403cfb219c] met [url=http://www.polarcloud.com]Tomato firmware[/url] er in is een hele leuke optie als uitzondering. Kost maar 50 euro en is écht superstabiel. De verbindingen in België zijn toch al niet zo snel dus heb je ook niks aan de bovengenoemde 160N of 655.

AirPort Extreme is het enige antwoord

[quote:dec86f3f0c="ProBookMac"]AirPort Extreme is het enige antwoord[/quote:dec86f3f0c]

Niet het enige, maar zeker een goed antwoord :wink:

[quote:df9e750b54="sven-"][quote:df9e750b54="Svenitos"]Ga voor D-Link DIR-655 of Linksys WRT160N. Ikzelf heb zowel een D-Link en een Linksys en heb veel betere ervaringen met D-Link.[/quote:df9e750b54] En desalniettemin adviseer je toch een Linksys :? ?[/quote:df9e750b54]

Omdat een vriend de Linksys WRT160N heeft en die werkt zonder problemen. Ik lees er ook goede ervaringen over en bovendien zou het toch een “hoogwaardig” product moeten zijn daar het van Cisco Systems is.
Ikzelf heb een Linksys WRT600N router en een Linksys WMP300N adapter en met beiden heb ik slechte ervaringen. De router heeft een onstabiele verbinding, een controlepaneel dat soms zeer traag reageert (ik heb de laatste firmware) en bovendien is de USB connectie met harde schijf zeer traag en valt de harde schijf soms uit het netwerk. De Adapter werkt niet eens met Vista en heeft een zeer slecht bereik (terwijl er een grote cilindervormige sateliet aan hangt).
Ik bedoelde maar dat ieder bedrijf wel slechte producten heeft en je eerst een beetje research moet doen op het internet. Met D-Link heb ik alleen maar goede ervaringen gehad, maar dat wilt niet zeggen dat zij geen slechte netwerk-apparatuur hebben.

Oke, dan snap ik het.

Ik heb zelf ook een Linksys gehad, maar die werkte niet goed. Heel veel last van signaaluitval. Ik heb bijna geen problemen meer gehad sinds ik een Airport Extreme had. Het kost misschien wat, maar het werkt goed en het instellen gaat gemakkelijk.

[quote:f0fb39edc9="zorbatov"]hallo iedereen,

onlangs kwam er iemand van internet langs om de verouderde modems te veranderen en ik maakte van deze gelegenheid gebruik om een vraag te stellen over mijn router…

ik vroeg hem of het normaal was dat ik elke dag mijn router moest uit trekken/ resetten en hierop zei hij dat men router stuk was…

nu moet ik soms hem zelfs 2 tot 3 maal achter elkaar resetten vooraleer hij werkt dus denk ik eraan misschien een nieuwe router te kopen

momenteel heb ik een d-link router ( ik weet niet van buiten welk type )

laptop: macbook pro

ik ken hier echter niets van dus daarom dat ik met de vraag naar hier kwam :P[/quote:f0fb39edc9]
Toen we nog bij Ziggo zaten moesten we ook bijna dagelijks onze router resetten. Sinds kort zitten webij XMS en is het probleem verholpen, dus het kwam gewoon door Ziggo.

Met andere woorden, ik zit bij Ziggo, en nu op het punt om een router aan te schaffen, ivm nieuwe laptop (Vista) voor m'n vrouw. De iMac blijft 'bedraad' aan de router hangen, de PC is de bedoeling draadloos.

ja, ik weet dat de AE beter is, maar natuurlijk in prijs niet te vergelijken. Hiervoor hoef ik m’n vrouw ook niet te overtuigen denk ik.
Maar wat is nou een goed alternatief voor de AE? in prijsklasse tot ca. € 100,–.

Linksys of toch een ander merk?

[quote:4a3e1ea676="fozzy"]in prijsklasse tot ca. € 100,--. Linksys of toch een ander merk?[/quote:4a3e1ea676] Linksys heeft prima routers. Deze voldoet aan je criteria en heeft gigabit en dual-band: [url=http://tweakers.net/pricewatch/239573/linksys-dual-band-wireless-n-gigabit-router-wrt320n-draadloze-router-+-4-poorts-switch-en-fast-en-gigabi.html]Linksys Dual-Band Wireless-N Gigabit Router WRT320N[/url].

Meer info: http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRT320N