Welke scanner onder jaguar

Hoi,

Ik ben een student geschiedenis en moet voor mijn ‘werk’ nogal vaak naar het archief. Omdat daar kopies nogal veel kosten (1€/kopie) was ik van plan een scenner te kopen zodat ik de papieren kan inscannen op mijn ibook. Mijn oog was op 2 versies gevallen: de hp 3500c of de canon lide 20. De tweede vnl. wegens het lage gewicht en het feit dat het zo weinig weegt en dat er geen stroomadaptor bij moet. De vraag is nu welke de beste is voor vnl. geschreven en getypte tekst in te scannen, hoe zit het met jaguar comptabiliteit en software (had graag van elk blad een pdf bestand gemaakt), snelheid van scannen en kwailiteit. Kan je voor hetgeen ik wil doen trouwens fotolader gebruiken?

Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt

Een canon zou ik zeker niet doen, ik heb de mijne CanoScan D660U onlangs de deur uitgedaan vanwege de slechte scans. Vooral de ingebouwde filmscanner is bagger.

Wel ben ik te spreken over de resultaten van HP, echt strakke scans. en de bijgeleverde software is top.

Zelf heb ik een combi, de Lexmark X83. Deze doet wat hij moet doen en is zeer voordelig.

Heb de Canon 1220u (iets ouder) en nu de native OS X drivers er eindelijk zijn, ben ik helemaal tevreden. Wel scannen met Colorsynch optie aan en descreenen. (Dat laatste geldt voor alle tijdschrift/kranten bij alle scanners) Erg goede kwaliteit imho. Over de Lide veel goeds gehoord, technologisch een vervolg op de 1220u.

Als jij wilt adviseren aan de hand van drukwerkscans moet je dat vooral doen.

Ik ben werkzaam bij een bedrijf voor professionele fotografische afwerking en bekend met de kwaliteit van o.a drumscanners en flatbedscanners in het topsegment. Er zijn voor thuisgebruik best fijne spullen te koop en je moet natuurlijk wel alle waar naar z’n geld rekenen. Maar ook dan geef niet de voorkeur aan Canon.

[quote:65392b8599="MacX"]Als jij wilt adviseren aan de hand van drukwerkscans moet je dat vooral doen.

Ik ben werkzaam bij een bedrijf voor professionele fotografische afwerking en bekend met de kwaliteit van o.a drumscanners en flatbedscanners in het topsegment. Er zijn voor thuisgebruik best fijne spullen te koop en je moet natuurlijk wel alle waar naar z’n geld rekenen. Maar ook dan geef niet de voorkeur aan Canon.[/quote:65392b8599]

MacX no offesne maar, relax… waar jij (mee) werkt doet er toch helemaal niet toe? Ik besteed het meeste scanwerk uit omdat ik goed resultaat wil. Maar met die mededeling help ik ook niemand…

Lees de vraag eens, voor je laat zien hoeveel je wel niet weet over profi drumscanners & stuff. De scanner zou als alternatief voor dure copiers gebruikt moeten worden. Hij wil papieren scannen uit een archief, wellicht zitten daar ook drukwerken (of rasterstukken/gravures zelfs) bij. Als je dan niet thuis bent in het scannen, is descreenen iets om te onthouden.

Jij raad Canon af, ik zie ze als erg ‘plat’ (passen in een tas) met een goede kwaliteit. (Waar naar geld… ja) Rhoebert moet iig geen drumscanner in zijn tas gaan stoppen voor deze doeleinden.

[quote:ba07a45f13="Rhoebert"]De tweede vnl. wegens het lage gewicht en het feit dat het zo weinig weegt...[/quote:ba07a45f13]

Sorry, kon het niet laten… :roll:

laten we nou geen ruzie maken jongens, er is hier iemand die hulp wil.

Ik heb zelf de goedkoopste epson scanner 1260, heel simpel, werkt goed met OS X en is vrij goedkoop.

ik heb zelf slechte ervaringen met canon en hp zowel met scanners en ook met printers… maar ja zou heeft iedereen wat. :wink:

de epson scanners zijn niet zo plat als die van canon en ik weet ook niks van de OSX software van canon… epson heeft een twain driver waarmee je in preview (voorvertoning) en in photoshop zonder problemen kan scannen.

succes

groeten HS-L

Natuurlijk ben ik niet boos, ik wilde alleen even duidelijk maken dat ik bekend ben met scanners en hun beperkingen. Als je scannetjes wilt maken voor bijvoorbeeld het web of voor presentatie op een computer dan kom je net vrijwel elke scanner goed weg.

Als laatste wil ik er dit nog wel aan kwijt, toen ik mijn scanner kocht werkte ik nog met OS 9. Bij de overschakeling van OS 9 naar OS X bleek Canon ook nog eens geen drivers voor het bestaande lage prijs segment meer te maken, ik kon dus niet in OS X scannen. HP en Epson hadden dit veel sneller en voor veel meer hardware opgelost.

[quote:dd7690cae1="MacX"]Als laatste wil ik er dit nog wel aan kwijt, toen ik mijn scanner kocht werkte ik nog met OS 9. Bij de overschakeling van OS 9 naar OS X bleek Canon ook nog eens geen drivers voor het bestaande lage prijs segment meer te maken, ik kon dus niet in OS X scannen. HP en Epson hadden dit veel sneller en voor veel meer hardware opgelost.[/quote:dd7690cae1] Dát probleem kan ik volledig onderschrijven... volkomen k. dat het sinds de introductie van OS X tot een week of drie geleden heeft geduurd voordat ik native drivers voor mijn scannertje voor OS X kon downloaden.

Dat probleem is er voor de LIDE 20 natuurlijk niet, maar het is niet echt een sterk staaltje ondersteuning van Canon.

Ik denk dat iedereen verschillende dingen hebben meegemaakt met scanners en OS X. Één ding is wel zeker. Het is een zeer onstabile faktor op dit moment. De ene moment werkt je scanner prima en de volgende niet. Tot 10.2.3 heeft mijn Epson scanner mij G4 iedere keer neer gebracht! In OS 9 werkte het perfekt. Inmiddels lijkt het wel stabiel, maar ik bewaar alles voor de zekerheid.

leuk net mijn g4 opnieuw geinstalleerd, kom ik er achter nadat ik alles upgedate heb dat ik mijn scanner niet onder 10.2.3 kan installeren.. alleen tot 10.2.3 GVD... :x dus ik ga binnenkort even naar epson bellen, want ik vindt het niet normaal!!

groeten HS-L