Welke scanner onder jaguar

Hoi,

Ik ben een student geschiedenis en moet voor mijn ‘werk’ nogal vaak naar het archief. Omdat daar kopies nogal veel kosten (1€/kopie) was ik van plan een scenner te kopen zodat ik de papieren kan inscannen op mijn ibook. Mijn oog was op 2 versies gevallen: de hp 3500c of de canon lide 20. De tweede vnl. wegens het lage gewicht en het feit dat het zo weinig weegt en dat er geen stroomadaptor bij moet. De vraag is nu welke de beste is voor vnl. geschreven en getypte tekst in te scannen, hoe zit het met jaguar comptabiliteit en software (had graag van elk blad een pdf bestand gemaakt), snelheid van scannen en kwailiteit. Kan je voor hetgeen ik wil doen trouwens fotolader gebruiken?

Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt

Een canon zou ik zeker niet doen, ik heb de mijne CanoScan D660U onlangs de deur uitgedaan vanwege de slechte scans. Vooral de ingebouwde filmscanner is bagger.

Wel ben ik te spreken over de resultaten van HP, echt strakke scans. en de bijgeleverde software is top.

Zelf heb ik een combi, de Lexmark X83. Deze doet wat hij moet doen en is zeer voordelig.

Heb de Canon 1220u (iets ouder) en nu de native OS X drivers er eindelijk zijn, ben ik helemaal tevreden. Wel scannen met Colorsynch optie aan en descreenen. (Dat laatste geldt voor alle tijdschrift/kranten bij alle scanners) Erg goede kwaliteit imho. Over de Lide veel goeds gehoord, technologisch een vervolg op de 1220u.

Als jij wilt adviseren aan de hand van drukwerkscans moet je dat vooral doen.

Ik ben werkzaam bij een bedrijf voor professionele fotografische afwerking en bekend met de kwaliteit van o.a drumscanners en flatbedscanners in het topsegment. Er zijn voor thuisgebruik best fijne spullen te koop en je moet natuurlijk wel alle waar naar z’n geld rekenen. Maar ook dan geef niet de voorkeur aan Canon.

[quote:65392b8599="MacX"]Als jij wilt adviseren aan de hand van drukwerkscans moet je dat vooral doen.