welke scanner onder OS X ???

Hallo iedereen,

ik heb al wat afgezocht maar ik ben ondertussen al van alles tegen gekomen op verschillende forums…

Ik zou graag een simpele en goedkope scanner willen die vlotjes werkt onder OS X en Photoshop 7. Geen Classic spul…

Ik twijfel tussen Canon LIDE 30 en Epson 1250…

Iemand ervaringen en argumenten pro of contra??

Txs a lot…

Alle Epson werkt onder OSX met Vuescan. Canon varieert.

Allemaal goed en wel, maar ik wil eigenlijk een scanner met de originele soft gebruiken en geen vuescan....

Weten jullie misschien ook of de soft die is bijgeleverd kan upgedated worden naar OS X??

KOen76

ik gebruik epson met photoshop. De (nieuwste) TWAIN drivers voor osx zijn gewoon te downloaden bij epson. Dit werkt perfect, doen!

Misschien niet je smaak maar ik heb een Agfa snapscan-touch Hij is al 3 jaar oud en er was nog niet eens OSX. Echter hij werkt perfect en AGFA heeft er op de eigen site zelfs nieuwe software voor vrijgegeven dat hij volledig op OSX werkt. Dus misschien eens kijken naar een nieuwer model van AGFA Ken ook iemand met een Epson maar ondanks alle tips m.b.t. software (ook originele van Epson via Epson U.S.A.)voor OSX hiervoor werkt ie nog steeds niet naar behoren. Hij doet het wel maar veel meer dan alleen scannen is er niet bij. Alle opties die ik bij mijn AGFA gewend ben zijn nog steeds onmogelijk.

Bijna ALLE scanners van HP werken onder osx zijn ook niet zo erg duur! :D (ik heb er zelf zo eentje

Ik gebruik en canon lide20 met originele canonsoftware en ik ben erg tevreden maar ik moet er bij zeggen dat ik ook geen heel erg veeleisende gebruiker ben. Het ding werkt wel als een trein, onder OSX.2 en afgezien van een klein probleempje om de scan in photoshop onder OSX te laten uitkomen, zie topic hierover, was het apparaat in 5 minuten aan het werk. Erg voordelig, bij Mail-a-Mac gekocht.

De Canon Lide 30 is niet de snelste, maar wel de mooiste. Voor zo'n 125 euro zou ik niet te lang aarzelen..

Ik had vorige week bij de mediamarkt (bij de arena) een canon lide 20 gekocht. Dit vooral omdat hij 88 eurootjes was (en hij haalt z'n stroom uit een usb-kabeltje) en ik kreeg 14 dagen garantie. Ik wilde natuurlijk wel eerst even uitproberen. Op de bijgeleverde cd zit een driver voor photoshop en die werkt perfect. Het verschil tussen de lide 20 en 30 zit m in het dpi (1200 bij lide 20 en 2400 bij lide 30)

[quote:d08e389d38="koen76"]Allemaal goed en wel, maar ik wil eigenlijk een scanner met de originele soft gebruiken en geen vuescan....

Weten jullie misschien ook of de soft die is bijgeleverd kan upgedated worden naar OS X??

KOen76[/quote:d08e389d38]

Gebruik vuescan!
De kwaliteit van uw scan hangt voor een ZEER groot deel af van de scansoftware!!! Goedkope scanners hebben dan ook meestal goedkope software… Hoe professioneler de software, hoe beter uw scan!

En vuescan is een aardig programmatje!

probeer het zeker eens uit!

helaas, ik heb de bling-bling niet :D