Even een vraag, ik zou een scanner en printer en fax allemaal in 1 willen maar welke kan ik het beste kiezen? zou ik dan ook met het draadloos netwerk kunnen scannen ? ik heb er vrij weinig verstand van op dit gebied. dus zou graag wat informatie enzo willen alvast badenkt! 8)
GEEN HP PSC BROL!
Wat je dan wel best neemt weet ik niet
Kijk eens naar een canon. Hebben veel van die printer-combo's. Printen via een draadloos netwerk (airport express) werkt niet goed. Als je al een beetje te grote bestanden hebt hangt je buffer zo vol en stopt hij met printen...
ok maar scannen kan dat ook draadloos? heb nu ook al 2 printers in het netwerk zitten en heb daar ook wel eens last van te kleine buffers enzo maar gaat nu even over het scannen ;)
Scannen lukt niet. Waarom precies weet ik niet meer... Had volgens mij iets te maken met dat de usb-poort op je AE alleen kon ontvangen en niet verzenden...
[quote:91a3aa318b="larridon"]GEEN HP PSC BROL!
Wat je dan wel best neemt weet ik niet :([/quote:91a3aa318b]
HP PSC brol? Ik heb een PSC 1215 en die werkt prima :?
Ik heb de [b:91a3aa318b]bijgeleverde[/b:91a3aa318b] software van HP geïnstalleerd met de PSC via de usb-kabel aan m’n Mac, anders wordt 'ie niet herkend. Daarna aan de Airport Express gehangen en via Bonjour maakt 'ie nu netjes verbinding. Die installatie van de software is nodig omdat 'ie anders niet goed herkend wordt. Naderhand kan je de software uit de Programma’s map gooien omdat de driver ergens anders staat opgeslagen.
In elk geval, het printen gaat prima. Alleen met (grote) plaatjes is 'ie wat traag maar dat zit 'm denk ik meer in de draadloze verbinding. Scannen doet 'ie niet, maar dan ligt dan weer aan de AE die dat niet ondersteund.
[quote:f0e0235dd3="Nikita"][quote:f0e0235dd3="larridon"]GEEN HP PSC BROL!
Wat je dan wel best neemt weet ik niet :([/quote:f0e0235dd3]
HP PSC brol? Ik heb een PSC 1215 en die werkt prima :?
Ik heb de [b:f0e0235dd3]bijgeleverde[/b:f0e0235dd3] software van HP geïnstalleerd met de PSC via de usb-kabel aan m’n Mac, anders wordt 'ie niet herkend. Daarna aan de Airport Express gehangen en via Bonjour maakt 'ie nu netjes verbinding. Die installatie van de software is nodig omdat 'ie anders niet goed herkend wordt. Naderhand kan je de software uit de Programma’s map gooien omdat de driver ergens anders staat opgeslagen.
In elk geval, het printen gaat prima. Alleen met (grote) plaatjes is 'ie wat traag maar dat zit 'm denk ik meer in de draadloze verbinding. Scannen doet 'ie niet, maar dan ligt dan weer aan de AE die dat niet ondersteund.[/quote:f0e0235dd3]
De software & drivers van HP zijn ongelofelijk slecht. Zowel onder Mac als Windows is het dikke miserie. Scannen onder Mac kan niet want HP’s scan programma loopt continue vast. Printen lukt gelukkig wel. Onder Windows kan ik wel scannen via de “Wizard scanner en camera” in Windows. Op m’n Mac staan de laatste nieuwe drivers/software die enkele maanden geleden uitgekomen is.
Als je het forum leest zal je véél problemen horen over HP PSC toestellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat één kleuren print cartridge maar in staat is om 80 blz tekst te printen met wel af en toe een foto ertussen … De Lexmark thuis print minder mooi maar de inkt gaat wel 3x langer mee.
Dus wees gelukkig dat jou HP PSC werkt, het is een uitzondering!
Vastlopen van de scansoftware? Het is al een tijd geleden dat ik 'm nog direct hier aan de Mac had hangen zodat ik kon scannen, maar het is geen enkele keer vastgelopen... Over de kwaliteit ben / was ik ook zeer te spreken. :sealed:
best een canon kopen, ik heb een canon ip 5200 r gekocht en deze werkt prima met windows en mac! geen enkel probleem en draadloos gaat die heel lekker, ben alleen nog op zoek naar een goede scanner die werkt op men macje en die niet al te duur is!
grtz
ps de inkt is wel vrij duur
Ik heb een canon all in one pixma m150, werkt perfecto, leuke software erbij en dat voor 79 eurootjes.
Ik heb een HP scanjet 2400 overgenomen van iemand die hem wilde gebruiken voor zijn G4 onder OS9. Na installatie blokkeerde het hele systeem en moesten we zelfs OS9 opnieuw installeren. Tot 5 keer hebben we dit geprobeerd. Support van HP hielp niet. Ik gebruik diezelfde scanner nu op mijn Dual G5 onder Tiger. Daar werkt hij wel goed. Geen vastlopers... Ik heb 6O EUR betaald... Maar Canon scanners zijn beter. Mijn broer heeft er één, die werkt op OS9 en OSX.
HP scanners zijn leuke dingetjes.... maar meer ook niet.
Als het om drukwerk gaat bijvoorbeeld leveren ze gewoon slechte scans. Epson heeft daar een veel beter algoritme voor. Canon heb ik zelf geen ervaring mee, maar heeft ook de reputatie om prima scanners te maken.
Met Canon kan je prima uit de voeten, heb zelf op mijn werk een Canon Lide scanner en die werkt prima. Thuis heb ik een Epson scanner die eigen software gebruikt. Werkt ook wel aardig alhoewel niet zo prettig als de software van de Canon.
@ CaDoc welke lide scanner heb je en welke software gebruik je daarvoor?
grtz
Ik vind Epson absoluut rag. Die dingen drogen veel te snel op en daarna kan je je halve inktpatroon leegprinten om hem weer enigszins goed te krijgen. Verder liet de afdrukkwaliteit echt te wensen over.. vooral met tekst. Gewoon niet scherp. Ook bij de duurdere en zwaardere papiersoorten.
Ik heb nu een HP Photosmart 2575. Hij werkte prima en meteen op mijn iMac G4. Hij staat dan wel in het netwerk, maar m’n macje kon hem gelijk vinden. Afdrukken gaat goed en scannen ook. Ik heb er nog nooit een vastloper mee gehad. Kennelijk zijn er HP’s die het wel goed doen…
@WouterReijntes Het typenr van de Canon weet ik niet precies (staat op mijn werk0, ik geloof een 25 of 35 in ieder geval zo'n ultraplat geval van een jaar of 3 oud. Ik gebruik de Canoscan toolbox 4.1..
Heb je zelf problemen met je Canon??
nope, morgen ga ik men nieuwe scanner halen de canon lide 60! is het waar dat de software van canon zoveel dingen in de log schrijven?
grtz
[quote:927f4a0723="WouterReyntjens"]nope, morgen ga ik men nieuwe scanner halen de canon lide 60! is het waar dat de software van canon zoveel dingen in de log schrijven?[/quote:927f4a0723]
Sorry dat weet ik niet. Heb de scanner op het werk maar een paar keer gebruikt met de laptop waar ik nu (op de bank 8) ) lekker mee zit te werken. Bij het opstarten van de toolbox krijg je een paar standaard-knoppen in een venstertje en een paar instelbare knoppen met voorkeuzen. Eén en ander werkte goed naar behoren en had het snel aan de praat. Wil je het echt goed hebben dan zal je de instellingen wellicht even moeten tweaken maar met name scannen naar PDF ging van een leien dakje. De lide die ik gebruik gebruikt zelfs alleen maar de power uit de USB poort. Wellicht is dit ook de reden dat het geen snelheidsmonster is - een ander type is wellicht sneller.
Veel succes met je aanschaf!
heb je er al eens foto's mee gescant? hoe is de kwaliteit hiervan?
grtz