Welke software voor DVD stickers?

Na het afronden van een project in FCP komt natuurlijk de volgende stap: DVD stickertje voor de DVD zelf. Ik gebruik nu Xpressit. Maar daar heb ik schoon genoeg van. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik redelijk makkelijk een mooie sticker kan maken. Hebben jullie een beter programma (behalve CS2)?

Wat denk je van het printen rechtstreeks op je schijven. Zelf doe ik het al jaren met een Canon i865. Werkt perfect en geen gedonder met stickers die loslaten o.i.d. Canon levert overigens een appje mee voor het maken van labels. Weliswaar simpel maar wel doeltreffend.

[quote:5bf27d0ee3="Mattheus"]Wat denk je van het printen rechtstreeks op je schijven. Zelf doe ik het al jaren met een Canon i865. Werkt perfect en geen gedonder met stickers die loslaten o.i.d. Canon levert overigens een appje mee voor het maken van labels. Weliswaar simpel maar wel doeltreffend.[/quote:5bf27d0ee3]

Je kunt beter geen stickers plakken op een dvd, de dvd wordt vele malen warmer dan een cd.

Wat gebruik jij dan JJMac?

En waarom is dat dan slecht, een sticker op een DVD plakken?
Is dat niet gangbaar?

Awel se...

Ik heb dat een tijdje gedaan. Al die dvd’s zijn niet meer te lezen, buiten in de pioneer speler. Die geweldige superdenon van men vader speelt ze dus wel zonder sticker, maar niet met. Ze stoppen ook allemaal juist op hetzelfde punt. Geen idee waar het aan ligt, maar ik ga het voorlopig niet meer doen.

Ik zou idd zoals Mattheus voorstelt gewoon rechtstreeks op de cd printen. Ik denk dat elk merk ondertussen wel een printer heeft die dat kan.

Veel scces

Na 2 beginnende projecten al aardig wat jaren geleden gebruik ik alleen printable DVD. Dus alleen een printer gebruiken die ook DVD/CD kan printen en gebruik a of het bij geleverde programma of een programma zoals DiscLabel http://www.smileonmymac.com/DiscLabel/index.html

Bijna alle DVD's (en CD's) die ik enkele jaren van een sticker heb voorzien kan ik niet meer lezen. Ik gebruik nu al enige tijd de Canon Pixma 4000 die rechtstreeks op printable DVD's en CD's print en het resultaat is perfect en veel mooier dan de stickers.

[quote:150cbe5a39="Nanno"]Wat gebruik jij dan JJMac?

En waarom is dat dan slecht, een sticker op een DVD plakken?
Is dat niet gangbaar?[/quote:150cbe5a39]

Zoals ik al schreef, een dvd heeft en geeft te veel warmte af dan bijvoorbeeld een cd, bij te veel warmte kan een sticker loslaten, en het kan het evenwicht verstoren.

De beste manier is op een printable dvd zetten

Ik heb ooit begrepen dat door de hoge rotatie snelheid de stickers de balans verstoren. De DVD draait dan niet meer met een constante snelheid.

@iJan: Gebruik je speciale DVD’s of CD’s of gewone DVD’s/CD’s???