Tsja, dit valt bij de fotografen onder dezelfde discusssie als Windows of Mac, al jaren is het een strijd tussen Nikon en Canon, een aantal jaren geleden had ik een prachtige kleinbeeldset, een Canon EOS 1 met prachtige lenzen o.a. een 30 ( of was het nou 35) 300 mm zoom echt lichtsterk ( ik meen toen rond de 5000 gulden ) nog een 28-70 ook lichtsterk, en nog zo`n prachtige groothoek zoom van Canon, maar heb dat van de één op de andere dag toch ingeruild voor de eerste echt werkende digitale spiegelreflex van....Nikon, ik werk nu al weer jaren met tevredenheid op Nikon maar zal zo weer overstappen op Canon als deze een flinke stap voorwaarts maken.
Dus blijft door mij je vraag onbeantwoord, tenzij je al wat lenzen hebt liggen dan wordt het eenvoudiger, maar beide camera`s zijn top…
De vraag is een beetje, wat wil je ermee gaan doen, als je lekker stiekem fotootjes wil gaan maken zou ik mischien wel voor een Canon G5 gaan, of een mooie Leica Digilux, ik wil het je alleen maar moeilijker maken…
succes