Welke studenten laptop

Vraagje,

Mijn dochter gaat een voortgezette opleiding volgen ( Cibap Zwolle ) en zij adviseren een
Macbook Pro M1 8 core 13 inch 256 GB SSD en 8 GB geheugen.
Deze is dan met studentenkorting € 1217,24 via hen te verkrijgen ( € 1449,10 bij Apple )
Ik werk zelf al “eeuwen” met een iMac, maar heb geen verstand van MacBooks!
Is dit een goede aanbieding? of loont het om te gaan shoppen en/of eerst de macbook te upgraden bv naar 16 gb geheugen of een grotere SSD, tegen bijbetaling uiteraard.

Graag jullie advies.

Als je het geld er voor (over) hebt, kun je inderdaad overwegen om de MacBook Pro nog wat uit te breiden. Dat kan later niet meer namelijk.

MacBook Pro M1

tja, dat is altijd het lastige.
Ik denk dat ik er toch maar meer geheugen in laat zetten dan.

Mag het ook een MacBook Air M1 zijn die is goedkoper.

De Macbook Air M1 is krachtiger dan de oude Macbook Pros. En je bent verzekerd van zeker 8+ jaar ondersteuning. Mijn 2013 Macbook Air (i7 Intel) wordt nog steeds ondersteund en werkt uitstekend als school laptop (basis school projecten)

Als je hier kijkt, is de schoolaanbieding niet verkeerd. Met de Air betaal je met 16 GB geheugen minder voor bijna dezelfde laptop.
Met de Macbook Pro met 8 GB geheugen en 500 GB SSD betaal je duidelijk meer Of € 230,- er bij voor een exemplaar met 16 GB geheugen.
De vraag blijft: is zoveel vermogen en kracht nodig voor een Studenten Laptop?

Aanbieding is prima. Is de onderwijskorting die je normaliter krijgt. Zou voor 16 Gb geheugen gaan. Via mijn onderwijs instelling bied men een air aan voor net onder de 1000,- met 8Gb.

Allemaal bedankt voor jullie bijdrage, het is uiteindelijk het geadviseerde model geworden. deze is prima toegerust voor de betreffende opleiding.