welke usb - serial convertor

Ola!

Ik wil mijn seriele palm V aan mijn iMac G4 knopen met een usb naar serieel convertor, bijv die van Sitecom (www.sitecom.nl). weet iemand of dat ook werkt? andere oplossingen?

Sitecom werkt niet met apple, had ik ook al gekocht zonder te kijken. 8) Keyspan doet het wel goed, duurder maar dat geldt voor alles van apple randapps. werkt goed, ik heb wel wat problemen gehad met het syncen van mijn palm maar inmiddels doet ie 't met isync 1.1 helemaal goed.

Ok... keyspan it is!

Thnx

Mijn Keyspan USA19QW werkt naadloos en kan hoge poortsnelheden aan.

[quote:e19ba2cb74="SanderQ"]Mijn Keyspan USA19QW werkt naadloos en kan hoge poortsnelheden aan.[/quote:e19ba2cb74]

Mooi! Maar waar heb je die gekocht?

Ik heb uiteindelijk een Bandridge USb to serial cable gekocht. (kon de keyspan nergens krijgen). Natuurlijk alleen win en mac os 8.6 (!) drivers. Via het sys profiel van os 9 kwam ik erachter dat de kabel een Prolific chip bevat. Prolific heeft wel drivers voor Os X en via http://theapotek.com/teknotes/archives/000014.html#000014 heb ik de boel nu aan de praat. Van Radeloos naar Tadeloos...

:smiley:

[quote:8964417b36="Tjerker"][quote:8964417b36="SanderQ"]Mijn Keyspan USA19QW werkt naadloos en kan hoge poortsnelheden aan.[/quote:8964417b36]

Mooi! Maar waar heb je die gekocht?[/quote:8964417b36]

Ik kocht mijn USB-serial kabel online bij Mailamac (www.mailamac.nl). Ik heb niet gekeken of ze hem nog steeds verkopen. Maar ik begreep dat je nu al voorzien bent.
:apple:

[quote:bb4a9d8dfc="Tjerker"][quote:bb4a9d8dfc="SanderQ"]Mijn Keyspan USA19QW werkt naadloos en kan hoge poortsnelheden aan.[/quote:bb4a9d8dfc]

Mooi! Maar waar heb je die gekocht?[/quote:bb4a9d8dfc]

Die is te koop bij een Apple winkeltje bij de kruising tussen de Grote Markt en Prinsegracht, in Den Haag, in ieder geval. Geen idee of dat vlakbij is voor jou… Die kost wel 45 euro, spijtig genoeg.

Hmmm, ik keek even bij Mailamac, maar aan het plaatje daar kan ik niet zien of het dezelfde converter is. Ik doelde op de brede seriele stekker met 9 pinnen. Niet de (ronde) seriele stekker die je in de oude mac's in de printer- of modempoort kon steken...

Ik heb 'm dus uiteindelijk bij Dixons gekocht - en is zo'n 9 pens stekker.