ik krijg binnenkort mijn nieuwe powerbook en ik wil graag draadloos kunnen internetten,.. welke basestation kan ik het best nemen? in principe wil ik de aiport alleen gebruiken om te internetten en zo nu en dan een paar bestandjes kopieren maar dat zal niet heel vaak gebeuren!
is het de moeite waard om meer uit te geven voor een Extreme of denken jullie dat een oudere net zo goed is?
Wel je kan ook een wireless access point van een ander merk gebruiken. Ook 802.11b als je toch voornamelijk draadloos internet. Je draaadloze verbinding van in de praktijk ca. 5 MBps is snel genoeg daarvoor. Kijk eens bij linksys. Scheelt je t.o.v. een airport basisstation al gauw een meer dan 100 euro. En een airport extreme kaart is volledig compatible met 802.11b access points. Werkt echt meteen. Ik heb het met een alcatel 570 combi (modem/router/wireless access point geprobeerd en vlekkeloos. Een airport extreme basisstation heeft als voordeel dat het het mooier uitziet en je ook draadloos kunt printen. Of dat met bijv. linksys kan weet ik niet.
[quote:db7ed43b56="PeterK"]Wel je kan ook een wireless access point van een ander merk gebruiken. Ook 802.11b als je toch voornamelijk draadloos internet. Je draaadloze verbinding van in de praktijk ca. 5 MBps is snel genoeg daarvoor. Kijk eens bij linksys. Scheelt je t.o.v. een airport basisstation al gauw een meer dan 100 euro. En een airport extreme kaart is volledig compatible met 802.11b access points. Werkt echt meteen. Ik heb het met een alcatel 570 combi (modem/router/wireless access point geprobeerd en vlekkeloos. Een airport extreme basisstation heeft als voordeel dat het het mooier uitziet en je ook draadloos kunt printen. Of dat met bijv. linksys kan weet ik niet.[/quote:db7ed43b56]
dat draadloos printen werkt dat ook met een epson 1290?
Dat werkt ook voor een 1290 Epson Stylus Photo printer jawel. Met een airport extreme basestation wel te verstaan. Zelf heb ik een canon 850i. En die werkt ook perfect draadloos.