Welke video camera?

Wie heeft kort geleden een video-camera gekocht en is daar tevreden over? Ik ben n.l. op zoek hier naar, het foto gebied is niet zo belangrijk, wel goede opnames zonder gebruik van filmlamp, en geen geluiden meenemen van inzoomen enz. En uiteraard makkelijk aan te sluiten op mijn iMac OsX incl. de software. Merk en prijs graag.

Bedankt en een groet.
Gees

Heb net een Sony gekocht, de DCR-HC18e. Perfect toestel, klein met veel mogelijkheden. Werkt naadloos met Mac (iMovie dus). Heb de mijne gekocht als vitrine-model bij een fotozaak op Ebay Duitsland. Toestel was nieuw, heeft 2 jaar garantie, en toch 150 Euri goedkoper als in de Media markt (450 ipv 599)

Oja, je moet wel apart een firewire kabel kopen (7.50 bij MyCom)

ja ik heb die sony bij mediamakt gekocht voor 550 euries. Ipc werken all cams op imovie. maar ik ben met deze zeker tevreden! Ik had hiervoor een panasonic, (type weet ik nie meer) maar sony heft toch iets warmere kleuren lijkt het..

Goede koop absoluut!

ook ik ben ik het bezit van de sony DCG HC18e. een geweldige camera! hier voor had ik een blauwe maandag de canon MV500, werkt prima, maar in het donker of donkere omstandigheden deed die het bar slecht!

daarom ben ik direct weer overgestapt op sony, ik had al goede ervaringen met het merk, vooral met de ‘nightshot’ functie.

de HC 18 is een van de goedkoopste in de serie, maar voor een huis-tuin-en-keuken filmer (zoals ik) volstaat ie uitstekend :smiley:

Allemaal bedankt voor de reactie, het lijkt wel afgesproken werk over deze camera!..

Wat ik af en toe lees in de beschrijvingen/systemen gaat het meestal over ‘winloos’
Er is bij jullie geen problemen met software of andere zaken voor onze “Mac” of
moet ik dat van het internet downloaden ? Dus alleen de ‘Firewire’ kabel is voldoende! En jullie maken ook gebruik van iMovie?

Gees

Yep, firewire kabel inpluggen, iMovie opstarten; en je ben Spielberg zelf 8)

Dat laatste kan ik ook beamen. Firewire erin en starten maar. Een vorige camera (JVC, 6 jaar oud) deed het overigens ook op die manier. Kabel erin en beginnen. Volgens mij heb je met geen enkele camera aparte software nodig: Mac/iMovie vreet het allemaal.

heb een sony TRV 950E met 3 ccd's . Semi broadcast kwaliteit. Klein in verhouding tot de trv 1000 of 2000 maar vergelijkbaar geweldig beeld. En inderdaad plug en play via firewire in en out.

Ik gebruik fcp voor werk etc, maar door div plug ins en veel ge-pro-beer kun je erg veel uit imovie halen. Eigenlijk kun je alles aansluiten op je macje en er zijn eigenlijk weinig beperkingen. Al vind ik QT~PRO wel erg handig om te hebben als je een imovie gebruiker ben. Kijk maar even op de draadjes van QT.

gr