Welke videokaart?

Vraagje...... ik heb een grijs/witte G4 (AGP, 2x 450 Mhz processor) ik wil de videokaart upgraden.

Dus vraag aan jullie de video mensen welke kaart te kopen, en waar ? waar is het voordelig?

thanks!

De volgende vraag die je dan krijgt: wat wil je er mee doen???

Zeg, wat wil je er dan mee doen? Games, video, extra monitor, s-video uit???

(zie je wel, ik had het al voorspeld…)

Macstuff.nl

Ze hebben nu de radeon 9000 met 128 mb video ram. Hij kost 189 eurie ex btw

de 8500 is niet leverbaar meer, misschien 2e hands… Maar de 9000 heeft ongeveer dezelfde perfomance. En hij heeft nu 128 mb. de 8500 heeft 64 mb.

De radeon 9800 is overkill voor jouw mac.

hopelijk heb je hier wat aan.

vooral games

[quote:f937f564f4="Sg. Alpha"]vooral games[/quote:f937f564f4] ik heb zelf een 8500 in mijn dual 500 zitten, en die is iets sneller dan de 9000pro met 64 mb ,.. geen idee hoe dat zit met die met 128MB maar die 8500 die doet het super met games als ghost recon of unreal (de ouwe)...

grtz HS-L

Wellicht handig om even te kijken op http://eshop.macsales.com/Accelerators/index.cfm Niet zozeer om daar te kopen (hoewel dat goed kan) maar voor een overzicht van de mogelijkheden. Kies je machine en voor 'video upgrade' en je ziet een handzaam lijstje met wat er zoal in je machine kan.

waarschijnelijk een stomme vraag.....

ATI heeft speciale Mac Edition kaarten, is dit nou echt nodig om een Mac Edition aan te schaffen?

ik weet dat je de radeon 8500 voor pc naar mac kan flashen. of dit bij de 9000 ook werkt?? Heb hier zelf geen ervaring mee.

ik vind het namelijk erg raar dat je voor een mac edition een dikke 225 euri incl. kwijt bent, en voor een pc heb je al een kaart voor een 100 euri.

Dus als iemand er ervaring mee heeft…

De radeon 9000 pro 64 mb raad ik je af. Ik kan er met mijn G4 2x 1,4 niet eens gewoon Simcity 4 op spelen!

Hm. Ik heb een PCI Radeon 7000 in geflashte vorm. Heb ik niet zelf gedaan, je hebt er een windhoos voor nodig. Het ding is nu een echte Mac-kaart. Of er voor die 9000 ook een flash bestaat weet ik niet. Het is allemaal geheel voor eigen risico.

Kun je me wat meer vertellen over dat flashen? hoe heb je dat gedaan en waarmee?

Dan kan ik gaan zoeken online…

Zag wel bij ATI dat er verschillende drivers te downloaden zijn