Welke VPN server moet ik kiezen?

Ben op zoek naar een VPN server. Welke is de meeste geschikte voor mijn Apple devices?

Vr.gr.
Donald D.

Ik gebruik al een paar jaar NordVPN. Werkt goed en heeft goede service. Je kan bij hen ook een abonnement afnemen voor meerdere apparaten tegelijk. B.v. €2,89/maand voor max. 6 apparaten tegelijkertijd.

Je kan zelf kiezen in welk land je het internet op wilt gaan en welke type server je wilt hebben.

Dankjewel Tarun (Hdst. voor Jong):pray:t2:

ik ben ook tevreden met NordVPN.

Ik gebruik de VPN van SurfShark. Deze voldoet prima voor wat ik met mijn Mac doe.

Nord staat goed bekend. Ik heb zelf Express, bevalt ook prima. Je moet vooral even uitzoeken wat je wil, wat je echt nodig hebt, en wat het mag kosten

Dank voor jullie reactie

De IKEv2-app is compatibel met macOS 10.12 en latere versies.
Deze kan ik downloaden in de App Store.
Iemand ervaring met dit VPN?

Vr.gr.
Donald D.

IKEv2 is geen VPN maar een datastransport protocol, onderdeel van IPSec, om een beveiligde verbinding tussen jouw computer en een server op te zetten. Ook bij VPN’s wordt deze beveiligingstechniek vaak gebruikt.

IKEv2 (Internet Key Exchange version 2) is a VPN encryption protocol responsible for request and response actions. It handles the SA (security association) attribute within an authentication suite called IPSec. IKEv2 is the mechanism that generates encryption keys, ensuring safe data flow between your device and the server you’re connected to.

Inderdaad, de ene VPN scoort goed als je bv. vaak streaming films bekijkt, de andere weer bij torrent-bestanden. Er zijn talloze vergelijkingssites, waar je je wensen qua functionaliteit en prijs tegen de aanbieders kan afzetten en deze vergelijken.