Wereldbol bij opstarten

Ik heb het volgende opstartprobleem met mijn iBook g4 (osx 3.9 inclusief alle updates en al) In het begin zie ik een soort wereldbolletje van blauw en na enkele minuten wordt het een mapje met een vraagteken. Wonder boven wonder start hij wel op uiteindelijk alleen duurt het minutenlang. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe harde schijf omdat de oude het begaf. Het is pas sinds enkele weken zo dat hij van die opstartkuren vertoont. Verder functioneert alles prima.

Daan

Even naar systeemvoorkeuren>opstartschijf en de juiste opstartschijf selecteren. Waarschijnlijk is die op de een of andere manier op netwerkschijf terechtgekomen.

Bedoel je toevallig een icoontje (Blauw bolletje met lijnen en knooppunten er om heen) wat bij een Netwerk-opstartvolume hoort? Heb je jouw iBook toevallig wel eens opgestart in een netwerk waar zo'n image voorhanden was?

Het lag dus inderdaad eraan dat ik m'n ibook zou opstarten via het netwerk! Nu dit veranderd is, is dat ook weer opgelost.

Prima! en bedankt!

Daan