werken hier mensen met zoiets als suitcase server?

Hallo, ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met bijv. suitcase server. Font beheer voor meerdere mensen/computers. Op het moment regelen we hier de fonts onafhankelijk van elkaar op ieders eigen computer, maar nu vraag ik me af of er mensen zijn die dit op serverniveau beheren, het doel zou zijn om wat meer orde te scheppen.

bedankt, frans

Ik heb zelf geen ervaring met Suitcase Server, ik vraag me af hoe dat gaat via het netwerk, is dat geen onnodige belasting voor het netwerk? Ik kan heel goed begrijpen dat je het fontbeheer centraal wil doen, wil je een mac of windows server gebruiken? Ik neem dat je dan met suitcase als client inlogt. Zelf hebben we ook vaak problemen, 12 soorten garamond, 40 helvetica's enzovoort. Ik heb Fontdoctor als controle-factor, daarmee haal je duplicaten en afwijkende fonts eruit. Verder is het een kwestie van afspraken maken en discipline :x

Ja, wij werken niet met suitcase server maar wij hebben 1 map met alle fonts op een server staan en dit werkt perfect.

Suitcase server zal natuurlijk nog beter werken maar wij hebben hier maar drie werkstations.

succes!

Ik gebruik FontAgent en heb alle fonts op 1 machine. Via 'Share Fonts' kunnen de andere gebruikers (lees: de kinderen :) ) dezelfde fonts gebruiken via een Airport netwerk, als ze met een eigen kopie van FontAgent de fonts selecteren (voor werkstukken en scripties enzo).

Dat werkt heel goed, alleen de andere gebruikers op het netwerk zien de fonts niet WYSIWYG.
Maar een print-out met de aanwezige fonts werkt eigenlijk net zo makkelijk voor ons, en scheelt
ook netwerk-aktiviteit.

Op mijn machine hoeft het programma niet eens actief te zijn om toch te kunnen sharen.

Onze systeembeheerder verklaart:

‘als je meer dan 20 computers shared, is het wel interressant. Gebruik je allemaal zo ongeveer dezelfde fonts en laat je zelf de documenten etc, etc. Kun je het beter zelf regelen op je werkplek met suitcase’

1 originele fontsmap op de server gebruiken wij ook.

Fonts laden vanaf je werkplek van de server af is natuurlijk wel weer extra netwerkactiviteit. daarom doen wij het ook niet, want al onze documenten/afbeeldingen linken wij ook via het netwerk.

En dat vind ie soms al moeilijk genoeg…
hoop dat je hier wat aan hebt…