werkruimte muis

hallo allemaal,

ik ben nog niet zolang geleden over gestapt naar mac. het bevalt me super goed. maar heb een vraag waar ik effe zelf niet uit kom.

hoe kan ik de werkruimte van de muis veranderen? ik moet nu zulke grote bewegingen maken.
het zal vast heel simpel zijn maar ik kan het toch niet echt vinden.
help

Systeemvoorkeuren -> muis & toetsenbord -> aanwijzersnelheid

De maximumsnelheid van de muis is wel een goed stuk langzamer dan onder Windows. Ik heb hier geen last van (m'n aanwijzersnelheid staat "zelfs" twee streepjes onder maximum), maar meestal als er een Windowsgebruiker achter m'n computer zit, klaagt die over de langzame muis … Het is echter wel iets waar je snel aan zult wennen, denk ik, dus even doorbijten ;)

nou het gaat me niet zozeer om de snelheid. maar ik kan nog niet zo goed mee over weg. bijv. met photoshop als ik dan wil croppen dan kan ik de afstand niet halen. en met gewoon werken, merk ik dat ik hem som op til om daarna weer een stukkie verder te kunnen.

en zie nu net dat met photoshop nog steeds niet beter is. maar ik moet het scherm vergroten denk ik. is even zoeken hoe dat moet!

Ligt het misschien aan je muis zelf, diane? Heb je nog een ouderwetse stofvretende muis met een balletje?

nee ik heb pas een nieuw imac gekocht met muis erbij. is dus niet met zo'n balletje

ja ik herken het probleem, heb zelf ook nog geen oplossing gevonden

[url=http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/usboverdrive.html]USB overdrive[/url] kan je misschien wel verder helpen? Voor de snelheid dan.

Even dit installeeren en er gebeuren wonderen met je muis.. :D

http://homepage.mac.com/bhines/mousezoom.html

Succes

[quote:5240111dfa="diane"]nou het gaat me niet zozeer om de snelheid. maar ik kan nog niet zo goed mee over weg. bijv. met photoshop als ik dan wil croppen dan kan ik de afstand niet halen. en met gewoon werken, merk ik dat ik hem som op til om daarna weer een stukkie verder te kunnen.[/quote:5240111dfa] Dan heb je dus eigenlijk wel last van de snelheid :) Als je die namelijk hoger zet in de systeemvoorkeuren, hoef je met de muis zelf minder ver te bewegen om het pijltje een bepaalde afstand op het scherm af te laten leggen. Een eenvoudige oplossing is een grotere muismat, als je daar de ruimte voor hebt op je bureau natuurlijk :) Verder is een Apple-muis makkelijk op te pakken terwijl je knop ingedrukt houdt door je duim en pink op de halfronde vlakjes aan de zijkant te houden (tenminste, dit geldt voor de oude muis — ik heb geen Mighty Mouse met zo'n scrollballetje bovenop, waar die vlakken geloof ik knoppen zijn).

Zo'n supersnelle muis wordt trouwens door veel RSI adviseurs juist afgeraden omdat je dan de neiging krijgt je muis te bedienen met je vingertoppen of uit je pols. Het is beter als je je hele arm gebruikt voor het muizen. Ik heb zelf mijn muis ook onder windows zo langzaam staan en vind het uiteindelijk veel fijner, vooral bj het pixel-precies werken.

[quote:8fa522bdd5="Emiel L"]Zo'n supersnelle muis wordt trouwens door veel RSI adviseurs juist afgeraden omdat je dan de neiging krijgt je muis te bedienen met je vingertoppen of uit je pols. Het is beter als je je hele arm gebruikt voor het muizen. Ik heb zelf mijn muis ook onder windows zo langzaam staan en vind het uiteindelijk veel fijner, vooral bj het pixel-precies werken.[/quote:8fa522bdd5] Dat is vaag. Ik ben juist erg gelukkig als ik alleen m'n vingers gebruik. M'n arm houd ik thuis, op Mac, en op het werk, op Windoze, praktisch stil.

[quote:8f595620e7="Ravaso"]Even dit installeeren en er gebeuren wonderen met je muis.. :D

http://homepage.mac.com/bhines/mousezoom.html

Succes[/quote:8f595620e7]

Dit zoek je, wat een wereld van verschil. En over dat RSI-gebeuren, ik muis met mn pols, en heb er dusver geen last van ondernomen. Moet momenteel voor de goede orde nog steeds mn muis continu liften want mn kamer en mn bureau zijn een gigantische bende. :stuck_out_tongue:

thanks allemaal.

ben er echt heel blij mee. werkt echt super!