Werkstuk Parijs....

Beste mensen,

4 april ga ik voor school naar Parijs. Op deze reis moet ik een verslag maken (over verschillende monumenten, wijken etc.) en ook een interview. Van dat interview mag je een vod/podcast maken, de rest van het verslag moet gewoon “getypt”.

Nu dacht ik aan een soort interactief werkstuk. Zijn hier mogelijkheden voor? Of kom je al gauw uit bij een site?

Alvast Bedankt!

Job Rietvelt

HTML lijkt me dan inderdaad wel het handigste. Je hoeft het dan nog niet op internet te zetten, op een cd'tje kan natuurlijk ook. Met Keynote 2008 kun je interactieve dingen maken en je kunt er ook audiofragmenten tussen zetten. In Pages, Word of PDF formaat worden zulke dingen een stuk moeilijker.

Wat versta je precies onder interactief. Een mooie keynote met filmpjes en foto's kan ook heel mooi zijn. Op een cd branden met en mooie hoes en klaar.

greetz Corné

Misschien een PDF of een ander document waarop je verschillende tabjes hebt en ook films/pod-/vodcasts op kan zetten...

[quote:0b53e33a7d="Cornworld"]Wat versta je precies onder interactief. Een mooie keynote met filmpjes en foto's kan ook heel mooi zijn. Op een cd branden met en mooie hoes en klaar.

greetz Corné[/quote:0b53e33a7d]

Moet de docent in kwestie natuurlijk wel over een Apple beschikken. Of je moet het exporteren als Quicktime Movie. Wat ook aan te raden is, heb het zelf gedaan tijdens presentatie.

Had de Keynote op m’n iMac gemaakt thuis, en geëxporteerd als QT en afgespeeld op m’n Vista laptop.

Je kunt Keynote 2008 ook exporteren naar Flash. Dan blijft alles in tact, inclusief de interactieve onderdelen.

een combinatie van verschillende dingen geeft zeker een 10/10 :D Een keer dat je de info hebt (foto's, tekst, filmpjes, geluid, ...) maak je er toch in 1.2.3 verschillende dingen van. Een mooie website, keynotepresentatie voor de klas, een mooie document gemaakte inpages voor de juf, Lijkt me een leuke creatieve uitdaging.

Ja, dat lijkt me ook wel leuk idee ja...

Maar, heel de klas van mij gaat naar Parijs, dus om nou dezelfde dingen tegen mijn klasgenoten te lullen terwijl ze het al weten (??) is ook niet echt alles… :expressionless: