Werkt iPodPhoto wel goed met foto's op volledige resolutie?

Ik wil binnenkort een iPod Photo aanschaffen, maar vraag me een paar (belangrijke!) dingen af: In de beschrijving van de Ipod Photo staat dat " de opslagcapaciteit is gebaseerd op via iTunes overgezette, voor weergave op de iPod geschikte foto's"

Ergens anders staat dat het “mogelijk” is om:

“Foto’s met volledige resolutie kopiëren naar de iPod photo als back-up of om ze over te zetten op een ander systeem”

Betekent dit dat als de iPod normaal gesproken via iPhoto foto’s importeert, hiervan kopieen worden gemaakt in een lagere resolutie? (zoals iTunes de grote audiobestanden ook drastisch verkleind tot AAC files?!) Is dat in iPhoto instelbaar? Kun je kiezen hoe je het wilt? Ik heb mijn foto’s liever in volledige resolutie erop staan, maar weet niet if de iPod Photo dat aankan. Of gaat hij dan heel langzaam werken? Kan hij dan nog wel diavoorstellingen geven op een TV of gaat het dan te langzaam? Met mijn Nikon D70 maak ik meestal foto’s in de hoogste JPEG resolutie. (Bestandsgrootte wordt dan ca. 3 Mb per JPEG)

Als je foto’s kopieert in volledige resolutie, met een grootte van ca. 3Mb per stuk en die binnenlaadt, bijvoorbeeld via de nieuwe camera-adaptor - werken die foto’s dan wel in de iPod. Kan je ze bekijken?

Verder is 1 ding onduidelijk: op de Apple site staat onder “Foto’s Synchroniseren”: “Als je echt een flitsende diavoorstelling wilt geven, sluit je de iPod Photo aan op een televisie of projector met behulp van het meegeleverde iPod Photo-dock of de AV-kabel.”

Maar verder lees is dus nergens dat dit dock wordt meegeleverd met de iPod Photo - alleen dat het apart leverbaar is. Veel vragen, maar voor mij wel erg belangrijk voordat ik 'm aanschaf (of eigenlijk kado krijg)

Eerst moet je die foto´s syncroniseren met iphoto than pas kan je die foto´s op je ipod bekijken.

[quote:9e2a6f7e13]Betekent dit dat als de iPod normaal gesproken via iPhoto foto's importeert, hiervan kopieen worden gemaakt in een lagere resolutie? (zoals iTunes de grote audiobestanden ook drastisch verkleind tot AAC files?!)[/list][/quote:9e2a6f7e13]

Jaaa, dat betekent dat! iTunes maakt de fotos eerst een stuk kleiner en optimaliseerd ze voor de iPod, dit is gewoon een process dat nodig is, anders zouden de fotos niet goed weergegeven kunnen worden. Je hebt daarnaast de optie om de fotos in hun oorspronkelijke resolutie op de iPod te zetten. Dit betekent dat ze er dan eigenlijk 2 keer opstaan, maar de kleine thumbnails nemen bijna geen ruimte in beslag!

Succes ermee,

Nick

Maar hoe gaat het dan met de foto's die via de directe camera-connector binnengeladen kunnen worden. Er wordt gemeld dat je ze in de iPod kunt bekijken. En: als de fotobestanden normaalgesproken inderdaad worden verkleind: hoe klein worden ze dan? Worden ze altijd verkleind - ook als ze al kleiner zijn, bijvoorbeeld 500Kb of 1Mb. De iPod Photo is dus eigenlijk op die manier geen back-up van je fotobestand, maar een soort gadget op zichzelf. Dat is toch jammer.

hij zet de fotos om naar de resolutie van een tv ik geloof 576x 480. en je kan kiezen om je fotos op je ipod te zetten als backup in de resolutie waarmee ze in iphoto staan. hoe het precies met de photo concectot werkt durtf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik neem aan dat hij ze in volledige resolutie erop zet.

Maar volgens mij staan ze in iPhoto nog in de volledige resolutie. Als je kunt kiezen om ze op de volledige resolutie op de iPod Photo te zetten, werken ze dan ook normaal. Kan je ze dan ook op TV laten zien etc. Dan is de kwaliteit namelijk veel mooier.

Je kan, als je wil, foto's in volle resolutie op de iPod zetten als optie. Dan is de iPod wel degelijk een backup van je foto's. Daarnaast worden er altijd 2 verkleinde formaten van de foto's (van de lijsten die je selecteert) erop gezet: een voor het schermpje van de iPod, een voor afspelen op TV. Met de directe camera-connector idem: 3 formaten vol, schermpje & voor TV.

[quote:da09135aa6=“MacAanZee”]De iPod Photo is dus eigenlijk op die manier geen back-up van je fotobestand, maar een soort gadget op zichzelf. Dat is toch jammer.[/quote:da09135aa6] < - dat is dus niet waar

Als dat zo is, ben ik tevreden. Maar op de Apple site kan ik dat nergens zo beschreven vinden.

[quote:cb3a3a4ba5="MacAanZee"]Als dat zo is, ben ik tevreden. Maar op de Apple site kan ik dat nergens zo beschreven vinden.[/quote:cb3a3a4ba5]

Het staat vast wel ergens, maar geloof me, ik heb er zelf een.

OK, bedankt. Als er nog meer mensen iets weten of tips hebben over de iPod Photo: graag!

En de dock krijg je niet bij he? Hoewel het ergens dus wel in de site staat van Apple