Werkt OS9 (stand alone geen classic) op een ibook G4?

Weet iemand of OS9 ook werkend te krijgen is op een ibook G4? Ik wil het installeren in een aparte partitie. Dit om software te draaien welke niet werkt onder de classic schil binnen OSX 10.3.3.

Op een iBook G4 werkt Mac OS 9 enkel als 'Classic'.

Opstarten is bij nieuwe Macs al lang niet meer mogelijk…

Ik zit dus met een soortgelijk probleem... Ik wil graag digital performer 3 (alleen voor OS9 ) draaien maar Panther opent het programma niet automatisch in os9. De melding luidt: ' DP 3.0 can not run in the MacOSX classic environment.' is dit te verhelpen?

Ik krijg op geen andere wijze os9 opgestart …

Helaas. Op de nieuwe modellen van Apple is het niet meer mogelijk om in OS9 op te starten. Wil je dat toch kunnen doen, ga dan op zoek naar een Mac die het nog wel ondersteund. Tweedehands zijn ze nog genoeg te vinden.

Als je graag wilt kun je nog een G4 kopen bij Apple (dual 1.2GHz) die nog in OS9 kan opstarten. Voor alle andere modellen die nog uitkomen is 10.2 of zelfs 10.3 een minimum. Die kunnen ook echt geen OS9 meer draaien. Ook niet met een hack ofzo.

De grap is dat ik een paar maanden geleden een ibook g4 gekocht heb, om mijn werk op te doen... zou wel heel bont worden als ik dan weer op een oudere machine moet werken. Digital performer, het programma waar het hier om gaat heeft wel een nieuwe versie uitgebracht.... maar je wordt zo wel erg gedwongen tot consumptie,

naja ik kom er wel uit…