Werkt Siri i.c.m. Netflix op Apple TV 4?

Hi guys,

als ik onderstaande afbeelding moet geloven dan zou ik dus interpreteren dat Siri niet werkt in gebruik met Netflix op een Apple TV 4, oftewel dat je niet kan zoeken naar content met behulp van Siri.

In hoeverre werkt Siri in Nederland in combinatie met Netflix (en eventueel ook andere diensten?)

Ik hoop dat er een mogelijkheid is om überhaupt alleen al te kunnen zeggen “Speel volgende aflevering van The Arrow af”.

bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT205321

Nope. Met een beetje geluk voorziet TVos10 daar wel in.

In de tvOS 10-beta is Siri zich ook in het Nederlands bewust van content op Netflix. Je kunt dus vragen “speel house of cards seizoen 2” en je wordt naar Netflix geloodst.

Ik ben nu op kantoor en heb geen Apple TV 4 met tvOS 10 bij de hand, maar als je iets concreets wil zien, kan ik dat vanavond doen en een screenshot van het resultaat posten.

Hey Raymon,

Er zijn eigenlijk maar twee dingen die ik heel graag zou willen kunnen met mijn toekomstige Apple TV:

1. “Speel de volgende aflevering van <serie> af”
  • Testen met en zonder source. Dit om te zien of Apple TV zelf kan bepalen vanuit welk medium (HBO/iTunes/Netflix/etc) een serie komt
  1. Via Siri ook media afspelen vanaf mijn Synology NAS of Plex server

Laatstgenoemde zal denk ik niet te testen zijn in jouw setup, maar de eerste zou ik wel heel benieuwd naar zijn. Siri kan absoluut een belangrijk onderdeel spelen in je film- en serie consumering

Naar mijn weten is er helemaal geen HBO app in Nederland op de Apple TV.

HBO is in Europa geen dienst zoals Netflix waar je op de deur kunt kloppen en een abonnement afsluiten bij het bedrijf zelf. Een abonnement op HBO verloopt altijd via je kabelprovider, KPN, Ziggo en al dat soort bedrijven. Zolang deze bedrijven geen app op de Apple TV maken zal je ook geen HBO kunnen kijken op deze manier.

Het exclusieve contract tussen HBO en het Franse of Zwisterse bedrijf dat op dit moment de distributierechten over alle HBO content in heel Europa heeft loopt pas in 2019 of 2021 af. Tot die tijd kan HBO dus niet zelf in Europa een Netflix variant worden.

Series in iTunes? Volgens mij bestaat dat ook niet in Nederland en is dat exclusief voor Amerika, Canada, Australië en de UK.