Werkt Windows 7 op een Mac?

Beste medemaccers,

Via Bootcamp kan XP of Vista op je (Intel) Mac worden geinstalleerd. Werkt Windows 7 ook?

Graag jullie hulp

Groet

Evert

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=147733 :wink:

Inderdaad, een handleiding door mij gemaakt om Windows 7 via Bootcamp op je Mac te zetten.
Bij mij (en vele andere) werkt het prima.

Ja dat werkt ook.

zie : http://tinyurl.com/kwvyax

Mobbs

Hardstikke bedankt. Ik ga ermee aan de slag.

Groet

Evert

Via VMware Fusion werkt het ook :)

Enige ervaring met Windows 7 op de eerste MacBook White, met Intel GMA 950, 1gb geheugen (2ghz)?

Wel op de mid. 2007 MacBook via Parallels. Dat loopt wel goed alleen hij had geen geluid, WiFi, ethernet, bluetooth, aangezien die dat niet herkende maar dat lag aan Parallels.

Het is uiteraard niet speciaal geschreven voor Mac, maar theoretisch hoort het een beetje te werken. @iJeroen Ik zou het gewoon proberen. Mislukt het dan pleur je het er weer gemakkelijk vanaf.

[quote:954adc78ca="iJeroen"]Enige ervaring met Windows 7 op de eerste MacBook White, met Intel GMA 950, 1gb geheugen (2ghz)?[/quote:954adc78ca]

Ik draai het op een VM van 2,4GHz en 1 gb geheugen, en het draait best vlot, dus lijkt me het proberen waard.

Misschien dat ik binnenkort ook Windows 7 op m'n iMac ga zetten, maar ik wacht nog op de officiële release in oktober. :wink: Weet je wat het is? Momenteel kan ik heel weinig met Mac OS X Leopard, maar dit komt ook, omdat ik pas sinds afgelopen vrijdag ben overgestapt. Alles gaat wel lekker vlot, want Microsoft Office for Mac start bijvoorbeeld veel sneller op dan Microsoft Office in Windows.

Let er wel op dat je bij de Officiële release moet betalen, en dat het nu (nog) gratis is.

[quote:2e2bae3149="boriskiss"]Let er wel op dat je bij de Officiële release moet betalen, en dat het nu (nog) gratis is.[/quote:2e2bae3149] Dat weet ik, maar het zou toch in principe ook illegaal kunnen? :?

Alleen mag DAT dus niet besproken worden hier ;)

Met Parallels kan het in iedergeval al legaal:P

Even een hele domme vraag:

Heb ik de 32 of 64-bit versie nodig voor mijn Macbook?

@iJeroen: Zo dom is die vraag niet. Als je de minste problemen (met bv drivers) wilt hebben, kies je de 32-bit versie.

@Pieterr

Precies, de minste problemen heb je met 32, met al dat driver gedoe, maar 64 bit is wel sneller

Maar als je een zwarte MB hebt (zoals ik) zou ik 32 nemen

Heeft iemand enig idee hoe je een .DLM file opent? Windows 7 download heel netjes in een download manager in firefox, op zo'n 71% stopte hij. Het enige wat ik hiervan over heb is een bestandje eindigend op .DLM op mijn bureaublad. Hoe kan ik dit downloadvenstertje weer openen zodat Windows verder kan downloaden?

Overnieuw beginnen.

[quote:de585195d2="S. Mobbs"]Overnieuw beginnen.[/quote:de585195d2] Och, wat een heerlijk systeem. Zeker met bestanden van meer dan 3gb.