Western Union bank

Ik wil een aantal dingen bestellen voor kerstmis via internet. Nou moet ik een betaling doen via Western Union Bank (Square Trade) Ik vraag mij af: is dit safe? Zijn er mensen die hier goede of slechte ervaringen mee hebben?

Was vorige week nog op kassa, zie:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=828448

Ik heb er wel goede ervaringen mee...MAAR LET OP!!!!! ( foto en video camera uit Amerika laten overkomen) Bestel alleen bij mensen die je vertrouwd...omdat ze al jaren een zaak hebben of zoals op ebay veel positieve feedback hebben gekregen. Wees overtuigt dat je alle prive gegevens hebt van je bestel adres...dan zou je in ieder geval achteraf een aanklacht kunnen indienen. Voor de ontvanger is het namelijk alleen nodig om zijn naam en jou naam te noemen..dat transfer nummer heeft een gegadigde echt niet nodig om het geld op te halen...ook al zeggen sommige mensen van wel.

De meeste oplichting gebeurt dus wel via Western union money transfer…pas op!!!

Wat is dan precies dat ”SquareTrade” verhaal. Volgens hen maak ik geld over, zij houden het vast tot ik de bestelling binnen heb, en daarna geven zij het overgemaakte bedrag vrij aan de ”seller”, die overigens bij mij onbekend is. Is dit dan safe?

als de verkoper het hiermee eens is wel......want dan ben jij, zelfs al heb je het product ontvangen, altijd instaat, totdat het bedrag is vrijgegeven aan de gegadigde, het bedrag terug te boeken naar je eigen rekening...dan zou jij dus de oplichter zijn (waar we dus nu even niet van uitwillen gaan)

Ik moet er wel eerlijk bijj zeggen dat ik het nog niet eerder zo gedaan heb, want een ontvanger wil natuurlijk ook zo snel mmogelijk zijn geld hebben.
Wel heb ik hiermee al een fraudeur ontmanteld, nadat ik hem gezegt het dat ik alleen werk met “SquareTrade”…hij mij vertelde dat hij het mij niet hoef te verkopen maaar er ook ander gegadigden zijjn…nou bedankt dan maar.

dus omdat ik er nog niet zelf mee gewerkt heb weet ik niet hoe zeker het is.

Oké, dank Wulfey. Jij hebt dus wel ervaring met SquareTrade. En dat zou dus veilig moeten zijn? Blijft bij mij nog wel de vraag: Ik kreeg een e-mail van SquareTrade.com met de melding dat de seller de ”payment requires to be done through Western Union bank”. Hier geldt SquareTrade dus als veilige bemiddelaar. Of niet? Sorry voor deze ingewikkelde vraagstelling, maar ik probeer hier wat wijze van te worden, wat wel en wat niet safe is. Dank alvast

ik geloof van wel, maar garanderen durf ik het niet.

TIP:
Maar als de verkoper al bekend is bij verschilende kopers, kun je van hun feedback vragen over de verkoper.

m. vr. gr.

Ik heb [b:f03d8a6a5e]geen goede ervaringen[/b:f03d8a6a5e] via Western Union. De ontvangende partij kan het geld zo ophalen via een soort postkantoor. Ook als hij de transfercode niet heeft. Ik heb meegemaakt dat de ontvangende partij (in spanje) doodleuk vertelde dat hij het geld er niet af kon halen terwijl de internet-site van western Union duidelijk aangaf dat hij het geld er wel afgehaald had. Ik heb toen de afdeling fraude gebeld om dat uit te zoeken en die zeiden dat ze er "niets aan konden doen". Geld weg en gekochte spullen nooit ontvangen... En toen ben ik ook eens de kleine lettertjes gaan lezen van eBay etc. Eigen schuld dus in dit geval. Ik moet niet zo goedgelovig zijn. Dat doe ik dus nooit meer. Als iemand niet bereid is om via een goed controleerbare constructie te handelen via internet dan is dat op zich al een hint... Niet doen dus, tenzij je geld zat hebt. :| Wel goede ervaringen heb ik met SafeTrade (Illox) van eBay. De constructie van van Western Union met eenzelfde procedure ken ik niet (die was er destijds niet), maar nogmaals; als ik bedenk hoe groot zo'n organisatie is en hoe laks ze gereageerd hebben destijds heb ik daar geen vertrouwen in... En het advies: ken de koper, gaat zeker op. Overigens heb ik ook al eens iemand gehad met honderden goede reviews die een ver beneden de prijs zijnde gewilde computer verkocht... Ik heb toen die reviews even bekeken en dat waren allemaal postzegels die hij gekocht en verkocht had. Toen ik de persoon om meer informatie vroeg, bleek ik bij degene uit te komen die de "oorspronkelijke account" van eBay was kwijtgeraakt aan een oplichter die via spoof-email zijn account had gehackt. De computer-verkoper gebruikte de gehackte account alleen maar vanwege de goede ervaringen met anderen om zijn oplichterspraktijken uit te oefenen. Het blijft dus uitkijken :innocent:

NIET DOEN!!! ...of zal ik nog duidelijker zijn:

[color=red:00d5990663][size=18:00d5990663]NIET DOEN!!![/size:00d5990663][/color:00d5990663]

Je bent een rund als je met Western Union stunt… :evil:
Zoek o.a. maar eens hier bij InternetOplichting met de naam van deze bank!

Boodschap duidelijk en begrepen!! Thanx all!

De Western Union 'constructie' is goed bruikbaar als de betaling geschied tussen 2 partijen die elkaar goed kennen en vertrouwen (in de US), overzeese transacties met Western Union zijn vaak een SCAM.

obi