What the h@ll is er gebeurd!!

OK.... Dit is vreemd... kan iemand dit verklaren.

Ik heb iTunes gedownload.
Het image gemound en de installer opgestart. Na wat buttons geklikt liep m’n ibookie vast (freeze).
Dat kan gebeuren (toch!).

Na de herstart bleef mijn scherm ZWART. ratel ratel… niets.
Herstart… ratel ratel… niets.

PRAM gewist… ratel ratel… niets
Battery verwijderd… he, beeld en start op…
Maar na opgestart te zijn en enkele minuten werken weer een Freeze…

Weer alles nagelopen en geprobeert om in ‘single mode’ op te starten… nope niets nada.
Opstarten met ALT toets… niets
Opstarten met een boot CD… niets
Opstart met ‘T’ toets… niets.

Opgegeven… Na enkele minuten toch maar weer opgepakt en wat zitten rommelen.

Opstarten met ‘ALT-KLAVER-O-F’… Open firmware en daar herstart… niets.

Weer battery er uit en paar keer opgestart… “wat een mooie apple logo” alleen verder dan dat kwam ie niet…

Maar na volhouden en domweg telkens het zelfde doen, is ie weer tot leven (tot nu toe).

WIE weet wat hier gebeurt is??
Iemand dit al eens gezien/overkomen.

[code:1:287a2acc32]mijn config:
iBook 14"
OSX 10.3.4
384 Mb intern
[/code:1:287a2acc32]

[quote:fdd3340e07="Andre"]OK.... Dit is vreemd... kan iemand dit verklaren.

Ik heb iTunes gedownload.
Het image gemound en de installer opgestart. Na wat buttons geklikt liep m’n ibookie vast (freeze).
Dat kan gebeuren (toch!).

Na de herstart bleef mijn scherm ZWART. ratel ratel… niets.
Herstart… ratel ratel… niets.

PRAM gewist… ratel ratel… niets
Battery verwijderd… he, beeld en start op…
Maar na opgestart te zijn en enkele minuten werken weer een Freeze…

Weer alles nagelopen en geprobeert om in ‘single mode’ op te starten… nope niets nada.
Opstarten met ALT toets… niets
Opstarten met een boot CD… niets
Opstart met ‘T’ toets… niets.

Opgegeven… Na enkele minuten toch maar weer opgepakt en wat zitten rommelen.

Opstarten met ‘ALT-KLAVER-O-F’… Open firmware en daar herstart… niets.

Weer battery er uit en paar keer opgestart… “wat een mooie apple logo” alleen verder dan dat kwam ie niet…

Maar na volhouden en domweg telkens het zelfde doen, is ie weer tot leven (tot nu toe).

WIE weet wat hier gebeurt is??
Iemand dit al eens gezien/overkomen.

[code:1:fdd3340e07]mijn config:
iBook 14"
OSX 10.3.4
384 Mb intern
[/code:1:fdd3340e07][/quote:fdd3340e07]

uhm… wow… dat klinkt niet goed:P en ik kan het niet verklaren… maar als ik jou was zou ik even diskwarrior ofzo gebruiken… sowieso even de disk utilities repareren… Misschien zelfs mac os x 10.3? maar als hij het nu prima doet zou ik dat niet doen…

gebeurd is met een D stupid!!

We zouden toch eens een spellingscontrole in moeten lassen. Dat je een moeilijke computerterm verkeerd schrijft dat kan ik nog wel hebben, maar zoiets…

Is niet niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar ik kan me er soms zo aan ergeren…

@ spac-e-jay: heb je ff wat te doen mischien heefd andre well andere probleemen dan zich druk te maaken over en simpele speelingsfoud !

Spac-e-jay, als jij het het forum even doorloopt en er die paar laatste spelfoutjes nog even uit haalt ... Reageer [i:8c1d271c62]on topic[/i:8c1d271c62] graag of helemaal niet!

Maar goed, uit je verhaal zou ik opmaken dat je HD naar de Filistijnen is Andre; vreemd geratel, niks dat werkt … ik zou 'm even naar een goede Appel Service Provider brengen. Ik hoop dat je een back-upje hebt (of hebd, dat wil ik kwijt zijn)

komt die itunes van de applesite? want er blijken ook "itunes-trojans" te zijn die bepaalde bestanden van je hd kegelen.

[quote:1b5bca5116="spac-e-jay"]gebeurd is met een D stupid!!

We zouden toch eens een spellingscontrole in moeten lassen. Dat je een moeilijke computerterm verkeerd schrijft dat kan ik nog wel hebben, maar zoiets…

Is niet niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar ik kan me er soms zo aan ergeren…[/quote:1b5bca5116]

Daar ga ik lekker op zitten letten als ik in de stress zit :slight_smile: :evil:

Trouwens even met de dealer gesproken… Waarschijnlijk is het moederbord defect…
Geintje kost €400,00
Tijd voor een powerbook 17"

werkwoord=gebeuren/ verleden tijd= gebeurDe. Dus : wat is er gebeurD.

[quote:eaf06e1e63="sedikit"]werkwoord=gebeuren/ verleden tijd= gebeurDe. Dus : wat is er gebeurD.[/quote:eaf06e1e63]

jajajaja

Nederlandse taal forum is ff ergens anders. Je lijkt m’n vrouw wel!!!

ja.. maar je bent wel supertrots dat je met een mac mag rondlopen... maar zo'n fouten, sorry hoor, dat vind ik nu echt niet kunnen.

[quote:8699f7c9fa="Apollo"]Spac-e-jay, als jij het het forum even doorloopt en er die paar laatste spelfoutjes nog even uit haalt ... Reageer [i:8699f7c9fa]on topic[/i:8699f7c9fa] graag of helemaal niet!

Maar goed, uit je verhaal zou ik opmaken dat je HD naar de Filistijnen is Andre; vreemd geratel, niks dat werkt … ik zou 'm even naar een goede Appel Service Provider brengen. Ik hoop dat je een back-upje hebt (of hebd, dat wil ik kwijt zijn)[/quote:8699f7c9fa]

Hmja, ik probeer altijd zoveel mogelijk on Topic te antwoorden. Ik had vandaag al een stuk of 10 van die fouten zien passeren. Het is dus niet persoonlijk bedoeld, het is gewoon om de mensen er een beetje attent op te maken. Met zo’n fouten kom je nu namelijk een beetje retarded over in mijn ogen, zeker in je titel!

[quote:1d8b4d6aa6="spac-e-jay"]ja.. maar je bent wel supertrots dat je met een mac mag rondlopen... maar zo'n fouten, sorry hoor, dat vind ik nu echt niet kunnen.[/quote:1d8b4d6aa6]

Moet je het nu niet zelf fout gaan doen, specie. Het is “maar zo’n fout” of “…maar dergelijke fouten…” (of iets dergelijks). Fouten met meervoud/enkelvoud zijn ook nog eens dommer dan de beruchte d/t regeltjes!

edit; jeetje, dezelfde fouten (of is het fout) in twee opeenvolgende posts. Dat ruikt naar onbegrip in plaats van typo. En dan toch dat vermanende vingertje…

[quote:7365dda0e5="Waterman"][quote:7365dda0e5="spac-e-jay"]ja.. maar je bent wel supertrots dat je met een mac mag rondlopen... maar zo'n fouten, sorry hoor, dat vind ik nu echt niet kunnen.[/quote:7365dda0e5]

Moet je het nu niet zelf fout gaan doen, specie. Het is “maar zo’n fout” of “…maar dergelijke fouten…” (of iets dergelijks). Fouten met meervoud/enkelvoud zijn ook nog eens dommer dan de beruchte d/t regeltjes!

edit; jeetje, dezelfde fouten (of is het fout) in twee opeenvolgende posts. Dat ruikt naar onbegrip in plaats van typo. En dan toch dat vermanende vingertje…[/quote:7365dda0e5]

Moet jij mij eens zeggen wat er mis mee is… zo’n slaat toch evengoed op een meervoud als op een enkelvoud. En dan nog, een woord zoals zo’n is zeer streekgebonden, hier hebben ze er misschien een ander gebruik voor dan bij jullie. Dit hangt dus ook enorm af van het plaatselijke dialect, dergelijke is bv. een woord dat ik hier in geen jaren heb gehoord. Spelling is ( of zou toch moeten) daarentegen overal hetzelfde. En dan bedoel ik vooral de d/t-fouten.

toch handig van de dealer om dit te zeggen, dan weet ie dat er snel een nieuwe computer wordt gekocht :o volgens mij is dat het standaard antwoord van apple het moederbord is kapot, samen met er zit vocht in je computer dus geen garantie. gisteren heb ik de systeem update voor 10.2.8 gedownload en daarna deed mail het niet meer, na 5 keer mail forcequitten doet hij het nu weer gewoon. ben nu dus huiverig voor itunes update. ik wacht wel dat de auto update hem vind.

daan.

[quote:798309ed35="spac-e-jay"][quote:798309ed35="Waterman"][quote:798309ed35="spac-e-jay"]ja.. maar je bent wel supertrots dat je met een mac mag rondlopen... maar zo'n fouten, sorry hoor, dat vind ik nu echt niet kunnen.[/quote:798309ed35]

edit; jeetje, dezelfde fouten (of is het fout) in twee opeenvolgende posts. Dat ruikt naar onbegrip in plaats van typo. En dan toch dat vermanende vingertje…[/quote:798309ed35]

Moet jij mij eens zeggen wat er mis mee is… zo’n slaat toch evengoed op een meervoud als op een enkelvoud. En dan nog, een woord zoals zo’n is zeer streekgebonden, hier hebben ze er mischien een ander gebruik voor dan bij jullie. Dit hangt dus ook enorm af van het plaatselijke dialect, dergelijke is bv. een woord dat ik hier in geen jaren heb gehoord. Spelling is ( of zou toch moeten) daarentegen overal hetzelfde.[/quote:798309ed35]

“zo’n” is een afkorting van “zo een”. En zeg nou zelf, " …zo een fouten…" is niet goed. Grammatica is ‘overal’ hetzelfde. En Vlaanderen en Nederland maken deel uit van dezelfde Nederlandse taalunie.

De strekking lijkt me duidelijk: zaag niet zo over een typootje links of rechts als je gewoon begrijpt wat er staat. Ik hou er over op verder, vind het wel genoeg zo…

In mijn oren klinkt dat dus wel... Dat komt gewoon omdat het gebruik van die woorden hier anders is. Heb er net met wat andere belgen en nederlanders over geluld en het is een pure locatie kwestie. Hier leven nog heel wat dialecten, maar in elk dialect worden d/t regels nageleefd. De woordbetekenis kan echter anders zijn.

Neem nu het woord een… dat wordt hier nooit meer gebruikt, alles is hier "ne ". Het resultaat uit zich in het feit dat wij dan maar denken dat zo’n wel als meervoud mag… och ja, die belgen zullen altijd wel dommer zijn dan de hollanders zeker.

"Off topic":

[quote:c8091e324f=“spac-e-jay”]Die hard maccer… yippie-ki-yay!![/quote:c8091e324f]

Als je bij elke thread met spellingsfout vier “off topics” post, dan ben je heel binnenkort veteraan.

On topic:
@ Andre: heeft je leverancier feedback gegeven over het feit dat het een met het ander kan te maken hebben? M.a.w. kan het defecte moederbord te maken hebben met het mounten van downloads? (heb onlangs ook zo’n verhaal gehoord, vraag me af wat er van aan is)

[quote:bde0e4aee3="vhbart"]"Off topic":

[quote:bde0e4aee3=“spac-e-jay”]Die hard maccer… yippie-ki-yay!![/quote:bde0e4aee3]

Als je bij elke thread met spellingsfout vier “off topics” post, dan ben je heel binnenkort veteraan.

[/quote:bde0e4aee3]

Dat heb je heel goed gezien vriend… Maar ik zit hier al wel een jaartje langer en het is niet dat ik hier heel het forum volspam. En die discussies hebben we al gehad, je bent iets omdat je veel post en niet omdat je het echt bent. Die redenering klopt ook niet… Ze zouden die veteraan beter veranderen in posthoer! Maar daar zit ik lang nog niet hoor…
Je hebt al bijna meer posts dan mij op mindere tijd, en zo zijn de meesten wel… een discussie kan altijd ontaarden in een andere discussie. Als je het aan mij vraagt ben je zelf een posthoer! :stuck_out_tongue:

[quote:31d5f968d9="spac-e-jay"][quote:31d5f968d9="Waterman"][quote:31d5f968d9="spac-e-jay"]ja.. maar je bent wel supertrots dat je met een mac mag rondlopen... maar zo'n fouten, sorry hoor, dat vind ik nu echt niet kunnen.[/quote:31d5f968d9]

edit; jeetje, dezelfde fouten (of is het fout) in twee opeenvolgende posts. Dat ruikt naar onbegrip in plaats van typo. En dan toch dat vermanende vingertje…[/quote:31d5f968d9]

Moet jij mij eens zeggen wat er mis mee is… zo’n slaat toch evengoed op een meervoud als op een enkelvoud. En dan nog, een woord zoals zo’n is zeer streekgebonden, hier hebben ze er misschien een ander gebruik voor dan bij jullie. Dit hangt dus ook enorm af van het plaatselijke dialect, dergelijke is bv. een woord dat ik hier in geen jaren heb gehoord. Spelling is ( of zou toch moeten) daarentegen overal hetzelfde. En dan bedoel ik vooral de d/t-fouten.[/quote:31d5f968d9]

Je bent nog 20 man… je moet je nog niet gaan ergeren aan dit soort dingen… dat komt wel over 20 jaar… :stuck_out_tongue:

Nee hoor, ook niet over 20 jaar. Ik ben 37 en het enige wat ik in deze discussie onnozel vind, is dat het niks te maken heeft met het toch wel ernstige probleem van de topicstarter. Zo'n discussie ontneemt je de zin om hier een vraag te stellen.