Whatsapp op iPad

Goedemiddag,
Een tijdje geleden stond er op de nieuwspagina een stukje over het gebruik van Whatsapp op de iPad. Dat heeft bij mij een tijdje goed gewerkt, maar sinds kort blijft, na net scannen van de QR code, het groene cirkeltje maar draaien.
Is na de update van Whatsapp deze mogelijkheid voor de iPad geblokkerd?

Nee. Het werkt nog als vanouds prima.

Als ik naar de Apple Store ga, is daar voor mijn iPad geen Whatsapp te krijgen. Hoe komen jullie er dan aan?!

Nee je moet naar web.whatsapp.com gaan op je ipad

Dank!
Edit: helaas…

Het is ook geen app maar een webpagina, en btw, echt lekker werkt het niet.

Vroeger kon je toch ook een trucje uithalen met een iPhone backup waar WhatsApp dan inzat - terugzetten op je iPad. Moest je volgens mij een beetje rommelen met de bestandjes en dan werkte het gewoon op je iPad.

Gebruiksaanwijzing met dank aan icentre.

Open Safari op de iPad.
Tik web.whatsapp.com in de Safari-adresbalk en druk op Ga. Je wordt automatisch doorverwezen naar WhatsApp’s algemene webpagina.
Druk op de adresbalk en veeg naar beneden.
Tap op Vraag om desktopsite.
Pak je iPhone erbij en open WhatsApp.
Ga in WhatsApp naar Instellingen > WhatsApp Web.
Richt de iPhone-camera op het iPad-scherm en scan de getoonde QR-code.

AUB

Dank voor alle adviezen. De truc van Shmoo ken ik. Zo heb ik twee jaar geleden ANWB-Wegenwacht op mijn iPad gezet (was toen alleen beschikbaar voor de iPhone en Android tablets…). Maar die methode voor de Whatsapp kan ik op dit moment (nog) niet uithalen. De iTunes kan ik op dit moment niet gebruiken. Eén dezer dagen stap ik over van Snow Leopard naar Mountain Lion. Dan doet mijn iiTunes het weer i.c.m. de i/Pad. De methode van hatolex is me op dit moment te gecompliceerd, althans afgemeten aan mijn behoefte om Whatsapp te gebruiken. Niettemin nogmaals mijn dank!

Wat nog niet is geschreven is dat je je telefoon aan moet laten, Het werkt dus niet als die uitstaat. Daardoor voor mij niet echt een toegevoegde waarde.

Met de methode van Hatolex heb je binnen een paar seconden Whatsapp op je iPad (of een ander tablet). Het is echt niet zo gecompliceerd als dat het klinkt, het trucje van Shmoo zal aanzienlijk meer tijd en moeite kosten :slight_smile:

Echter werkt het vegen op de adresbalk bij mij niet. Het opvragen van de desktopversie is ook mogelijk door in Safari onderin op het vierkantje vakje met het pijltje omhoog te drukken, hierna verschijnen er een aantal opties waar opvragen van de desktopversie bij staat.

Even los van de discussie mijn methode was ook niet als advies gegeven… Ik raad niemand aan om met backups te gaan stoeien en in bestanden te rommelen. Ik gebruik zelf geen Whatsapp of heel weinig op mijn telefoon dus heb het niet nodig op mijn iPad. Mocht ik het wel willen gebruiken dan zou ik uitwijken naar de officiële Whatsapp web versie.

Heb ook de whatsapp versie gekocht en ingescand met de QR code. Maar het is waardeloos, je moet dan tegelijkertijd je phone aan laten anders werkt het niet. AFRADER.

Helaas voor iPad…