Ik heb intussen al van een aantal mensen gehoord dat WhatsApp niet goed werkt. Inloggen duurt lang, status soms niet te zien. Berichten komen soms niet door. Veel [b]erger[/b] is dat bij mensen die de afgelopen dagen een update naar iOS 5.01 hebben gemaakt, Whatsapp automatisch van hun iPhone is gewist en niet meer te vinden is! [b]Ook in de Appstore is WhatsApp niet meer te vinden.[/b] Hoe kan dit? Kan Apple gewoon zo'n belangrijke app als Whatsapp uit de Appstore verwijderen en (via een code of zo?) ervoor zorgen dat die zelfs van je iPhone verdwijnt? Terwijl veel mensen ervoor hebben betaald? Ik vind dit een ongehoorde maatregel als het echt zo blijkt te zijn. Hebben providers (die minder winst maken door veelvuldig gebruik van Whatsapp) hiervoor gezorgd en bij Apple aangedrongen? Op Duitse websites wordt hierover al veel gediscussieerd. Hier heb ik het nog niet gezien.
Waarschijnlijk heeft Apple Whatapp op inactief gezet na alle problemen van afgelopen tijd, al is dit niet bevestigd. Met ingang van iOS 5 download je iPhone alle programma's van de server in plaats van vanaf je computer. Aangezien hij niet meer in de App Store staat kan hij hem ook niet downloaden. Een optie is om WhatApp te synchroniseren vanaf je eigen computer, waar die als het goed is gewoon opstaat.
WhatApp heeft al aangekondigd dat ze een nieuwe versie hebben ingestuurd, dus het wachten is nu op Apple. Of op WhatsApp, als die is afgekeurd.
Tenslotte; geen Whatsapp is niet het eind van de wereld. Gelukkig heb je nog 100 andere manieren van communiceren. Geduld is vereist.
Volgens mij heeft de ontwikkelaar zelf de app teruggetrokken. Stond op iphoneclub laatst.
http://www.iphoneclub.nl/161985/whatsapp-verdwenen-uit-de-app-store/
[quote]
Sorry, WhatsApp is temporarily unavailable on iTunes. We submitted a new version and are awaiting approval and publication by Apple.
[/quote]
Nee, ze hebben gezegd [url=http://www.iphoneclub.nl/161985/whatsapp-verdwenen-uit-de-app-store/]'no comment'[/url].
Ook het twitter-account van Whatsapp is verdwenen. Misschien omdat ze dol werden van alle commentaar? Natuurlijk zijn er veel andere sms-achtige mogelijkheden, Skype, Yak, FFM etc, maar die werken allemaal met accounts. Het handige van Whatsapp is juist dat het gekoppeld is aan het telefoonnummer en je vanzelf kunt zien wie uit je adresboek de app heeft. Een alternatief zou Viber kunnen zijn, dat ook vanzelf gekoppeld is aan telefoonnummers en waarmee je naast gratis bellen ook berichten kunt sturen.
https://twitter.com/#!/whatsapp
Hoezo verdwenen? En je kan prima een paar dagen zonder Whatsapp hoor. Komt vanzelf weer.
Edit: Ik kan er trouwens hard om lachen dat er blijkbaar figuren zijn geweest die de applicatie: "Whatsmsapp" hebben gekocht. Deze staat opeens op nummer 8 in de top 25 betaalde apps. En dan vervolgens zeuren dat het niet werkt :D
Zoon van collega had gesynchroniseerd mét kabeltje via eigen iTunes en geupdate naar iOS 5 en daarbij is WhatsApp toch verdwenen. Dus niet via updaten/syncen via iCloud.
Ik heb het over synchroniseren. Jij over updaten. Als het goed is staat Whatsapp nog gewoon in Apps.
Maar dan nog: hoe kan bij een update een app verdwijnen van je iPhone? Er zijn wel meer apps, die niet meer in de App Store staan, zoals de "dansende Balkenende" die toen binnen een week al verwijderd was. Die app doorstaat alle synchronisaties en updates en 't mannetje danst nog steeds als ik daar zijn in heb.
Ik heb nog steeds niet gelezen of in de betreffende iTunes-bibliotheek de app zelf nog staat. Bij mij wel, en jij zegt het zelf ook (met de dansende Balkenende).
Volgens een Duitse kennis van mij is WhatsApp van plan het gratis gebruik van de app de vervangen door in-app aankopen, waardoor dus maandelijks, of per kwartaal of half jaar voor het gebruik van de app moeten worden betaald. In Duitsland worden onder WhatsApp gebruikers ketting-WhatsApp/SMS berichten rondgestuurd om hier tegen te protesteren
Ja, en Whatsapp heeft al bevestigd dat dat onzin is.
http://blog.whatsapp.com/index.php/2012/01/it-is-a-hoax-really-it-is/
Ontspan een beetje. Whatsapp kost op iOS eenmalig 79 cent, en daar verdienen ze echt bakken met geld aan. Op andere platformen gelden er wel andere tarieven.
Dus gewoon een beetje ouderwets geduld. Het komt vanzelf terug. Toch bizar dat dit zo gevoelig ligt en dat mensen er zo afhankelijk van zijn geworden.
En nu kan je een keer leuk koetjes kijken in de trein of met mensen tegenover je praten in plaats van met je telefoon. Er gaat een wereld voor je open :)
Je kan altijd ook nog gewoon sms-en of iMessagen ;)
Anyway, Whatsapp komt gewoon weer terug in de store. Ze zijn denk ik die bug eruit aan het halen (of die hebben ze er al uitgehaald en wachten nu op de goedkeuring van Apple) waarmee de status van iemand gewoon aangepast kan worden zonder problemen door heel iemand anders.
Ik denk trouwens dat ie gewoon bij je download geschiedenis staat, want daar staan ook apps tussen die al helemaal niet meer bij de store te downloaden zijn (opgehouden te bestaan of na ene aantal uur door Apple weer ingetrokken).
Verder, die doorstuur en protest berichten. OMG. Niet aan mee doen, is regelrechte onzin.
Hoe de bij een iOS update kan verdwijnen is simpel. Het ligt niet aan de iOS update en het licht ook niet aan een of andere geheime code. De app stond gewoonweg niet meer in de iTunes. Of uitgevinkt ofzo.
Nee de app was verdwenen en niet door aanvinken - volgens mijn collega die meestal goed weet hoe zulke dingen werken.
en z'n zoon dan?
Gewoon smssen en iMessagen is geen vervanging. Smssen kost altijd (veel te veel) geld en iMessage kost geld bij berichten naar iedereen die geen iPhone heeft. Enige vergelijkbare vervanger (direct gekoppeld aan adresboek/telefoonnummers) is dan Viber.
Op twitter heb ik ook iemand in m'n lijst staan die plotseling na een 5.0 update Whatsapp niet meer terug kon vinden op zijn iPhone. Blijf het vreemd vinden!
WhatsApp terug in de App Store
dinsdag, 17 januari 2012 (20:07) | Gonny van der Zwaag
Zie [url=http://www.iphoneclub.nl]iPhoneclub[/url]
[quote=MacAanZee url=http://www.onemorething.nl/community/topic/whatsapp-uit-appstore-en-van-iphone-gegooid#post-2352871 time=1326810441]Gewoon smssen en iMessagen is geen vervanging. Smssen kost altijd (veel te veel) geld en iMessage kost geld bij berichten naar iedereen die geen iPhone heeft. Enige vergelijkbare vervanger (direct gekoppeld aan adresboek/telefoonnummers) is dan Viber.[/quote]
Ik droeg het aan als tijdelijke oplossing.