Wibukey? Nooit van gehoord!

In mijn Programma's kom ik een voor mij totaal onbekend programma tegen: "wibukey". Ik weet niet hoe ik er aan gekomen ben. Wie kan me vertellen wat dit programma is, en of ik het ongestraft weg kan kieperen. Alvast mijn dank

Google zoeken: http://www.wibu.com/us/down_wibukey.php

[quote:2113a43615="larridon"]Google zoeken: http://www.wibu.com/us/down_wibukey.php[/quote:2113a43615]

Heb ik (uiteraard!0 gedaan, maar daar word ik ook niet veel wijzer van( véél te veel bestemd voor de echte deskundigen zal ik maar zeggen)

WIBU-KEY is the most technically advanced copy protection and license management system currently available. It is used successfully by more than 500,000 users worldwide. The WIBU-KEY copy protection system is based on genuine encryption using hardware. The objective is to protect programs and data from unauthorized use.

Een programma voor computerbeveiliging dus…

[quote:0a0d6dd82e="maarten20"]WIBU-KEY is the most technically advanced copy protection and license management system currently available. It is used successfully by more than 500,000 users worldwide. The WIBU-KEY copy protection system is based on genuine encryption using hardware. The objective is to protect programs and data from unauthorized use.

Een programma voor computerbeveiliging dus…[/quote:0a0d6dd82e]

maarten20!

Dankjewel voor de moeite en het citaat. Maar dat had ik ook al gelezen. Maar wat doe je er mee? Moet ik dat af en toe even laten draaien? Maar het belangrijkste: hoe komt dat ongevraagd in mijn programma’s? Is het de geest van Oeboema?

Wibukey schijnt ook te kunnen horen bij een USB dongle van een aantal software-titels...

[quote:ca464a0210="unSOUND"]Wibukey schijnt ook te kunnen horen bij een USB dongle van een aantal software-titels...[/quote:ca464a0210]

unSound!

Hier zit iemand die nog wel weet wat USB betekent, maar wat “dongle” is… Overigens doet het mijn ego goed dat zelfs jij het niet “schijnt” te weten! Maar ach, zo’n probleem is het nou ook weer niet. Ik was alleen maar niewsgierig, en het programma neemt maar 1,7Mb in beslag.

Een dongle is een soort beveiliging tegen illegale software. Je krijgt dan een USB stekker, en het programma start alleen op als je die USB stekker in je Mac hebt zitten. Zo'n stekker wordt dus vaak gebruikt in combinatie met de software "Wibukey".

[quote:755e5558ce="unSOUND"]Een dongle is een soort beveiliging tegen illegale software. Je krijgt dan een USB stekker, en het programma start alleen op als je die USB stekker in je Mac hebt zitten. Zo'n stekker wordt dus vaak gebruikt in combinatie met de software "Wibukey".[/quote:755e5558ce]

unSOUND,
Nog wat prangende vraagjes, en dan is iedereen (voorlopig) van me af : kan ik dat programma nou weggooien of niet. En wat doet het als ik het weggooi, en wat doet het als ik het onaangeroerd laat staan? Alvast hartstikke bedankt. En als je het verder ook niet weet: geeft niet.

Voor de meeste software geld bij de Mac dat laten staan geen nadelen heeft... je computer wordt er zeker niet trager van, en voor die 1,7 mb hoef je het ook niet te doen...

En voor hetzelfde geld hoort het ergens bij, en dan ben je verder van huis… ik zou het lekker laten staan, maar kijk voor de grap eens of het bij de onderdelen staat die automatisch opgestart worden… Dit kun je zien bij d systeemvoorkeuren > accounts > en dan inlogonderdelen, of opstarten, afhankelijk van de versie van OSX die je hebt.

unSound,

Je wordt maar weer bedankt!

Zover als ik ontdekken kon, werken de[b:689e69f60d] ArchiCAD[/b:689e69f60d] en [b:689e69f60d]R3 VST[/b:689e69f60d] applicaties voor OSX met dongle-beveiliging èn Wibukey.

[quote:cbc7a67c01="Night"]Zover als ik ontdekken kon, werken de[b:cbc7a67c01] ArchiCAD[/b:cbc7a67c01] en [b:cbc7a67c01]R3 VST[/b:cbc7a67c01] applicaties voor OSX met dongle-beveiliging èn Wibukey.[/quote:cbc7a67c01]

Dat kan ik beamen. Op het werk hangt er zo’n USB-dongle-WIBU-key aan de mac om te kunnen werken met ArchiCad.